Annons:
Etikettallmänt-jätteprat
Läst 2321 ggr
MoaL
2015-01-12 22:17

Tysk jättescheck, uppfödare?

Finns det någon som föder upp tysk jättescheck i Sverige? Jag hittar ingen aktiv uppfödare när jag googlar. 🙂

Tack på förhand!

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
[hannaaeeriksson]
2015-01-13 11:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Jag köpte min tjej av Karin Starnberg- På fb heter hennes uppfödning Kanin Starnberg : Det är utanför Göteborg då. Sen vet jag att det finns en som på fb bara heter Tysk jättescheck kaniner :) :

MoaL
2015-01-14 00:38
#2

Tack så jättemycket för svar! Om du vill får du gärna berätta lite om din kanin (temperament, personlighet, etc.), då jag läser på för fullt om rasen. Personliga åsikter och erfarenheter är guld värda. 👍

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[hannaaeeriksson]
2015-01-14 07:57
#3

Hon är en jättego tjej, och blir mer och mer social. Hon är dock ganska skygg, men bättrar sig hela tiden :) Jag har henne tillsammans med tre andra honor och trots att hon är störst och starkast är hon lägst i rang. Hon börjar också bli bättre på att sitta i famnen, innan gick det en stund men nu kan jag tillochmed klippa klorna på henne utan medhjälpare ;) Dock så blir hon fortfarande irriterad efter ett tag och börjar nafsa på saker (armar och ben) som är i vägen för att hon ska kunna hoppa ner.. Det går jättebra att bära henne och så, inga problem alls, men när man just sitter/ligger med henne i knät så vill hon gärna hoppa ner på golvet och gå tillbaks till dom andra tjejerna. Har blivit toa-van jättebra, men har kommit till tonåren nu så sista tiden har blivit lite skvätt, men inte så farligt. Det är väl inte keligaste rasen i sig, men med övning så blir dom mysiga dom med. Man får vara bestämd med rasen tycker jag, för annars blir det lätt bara på deras villkor , att dom ska bestämma, och då får man mer en O-kelig 'katt' än en kelig och go 'katt/hund' (som man ofta önskar hos en kelis ;)) Är det något specifikt du undrar över som jag inte fått med ?

[hannaaeeriksson]
2015-01-14 08:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här är min Kokos och hennes ena vän Lakrits :)

Upp till toppen
Annons: