Annons:
Etikettallmänt-jätteprat
Läst 2168 ggr
Jo3ef1n
9/19/15, 9:50 PM

Klotterplank #7

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nytt klotterplank :) Varsågoda och skriv om allt möjligt!

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

Annons:
Jo3ef1n
9/19/15, 11:39 PM
#1

Vi har 2 nya Medarbetare på sajten! Galenidjur & Gran Giants

Välkomna båda två!🍸

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

Galenidjur
9/19/15, 11:51 PM
#2

Kul att vara med 😃

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Gran Giants
9/20/15, 9:46 AM
#3

Tack🙂

Per aspera ad astra!

Jo3ef1n
9/20/15, 1:39 PM
#4

Va roligt att ni ville ställa upp som Medarbetare 🙂

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

Galenidjur
9/20/15, 1:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#5

Alltså..Paco… 

Hörde ett jäkla prasslande bakom mig och trodde att han vält papperskorgen, men…så var det inte riktigt 😃

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Jo3ef1n
9/20/15, 1:52 PM
#6

# 5 hahah så gulligt 😃

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

Annons:
Jo3ef1n
9/20/15, 2:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag har för mig att jag har bild på när min förra kanin sitter i papperskorgen. Hon hoppade alltid ner i toalådan också när man skulle städa den 😃haha

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

Galenidjur
9/21/15, 10:35 AM
#8

#7 Vad söt haha

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Jo3ef1n
9/27/15, 9:07 PM
#9

putt

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

Jo3ef1n
9/29/15, 11:54 AM
#10

I morse satt Gustav bredvid sängen och väntade på att jag skulle vakna. Han brukar alltid få en aktivitetsboll med foder i på morgonen. 😃Sedan när jag klev upp och gick till köket sprang han före, precis framför fötterna. Han är verkligen som en liten hund 🙂

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

emms
9/29/15, 1:44 PM
#11

Idag lärde sig Mio hur man hoppar upp på köksbordet, har hans pellets där så han blev väldigt lycklig! 😂 Blir att vara noggrann med att ställa in stolarna ordentligt i fortsättningen 😉

Emma

Jo3ef1n
9/29/15, 2:18 PM
#12

#11 Oj, det var smidigt gjort 😂Precis, om man ställer in stolarna varje gång så är det nog lugnt. 🙂

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

Jo3ef1n
9/29/15, 2:40 PM
#13

Gustav har försökt hoppa upp på stolar och sängar men dem gångerna har han landat på ryggen på golvet. Han vågar inte hoppa upp på saker så ofta men blir nog smidigare med tiden. 🙂

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

Annons:
Jo3ef1n
9/29/15, 2:47 PM
#14

# 11 Hur gammal är Mio? Gustav är 6 månader snart 🙂

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

Kaninhoppare
9/29/15, 8:28 PM
#15

Alvin har börjat bli lite vuxnare i sitt sätt nu. Det märks på hur han gärna tar sig tid att bli kliad och klappad längre stunder, vilket aldrig hänt tidigare. Vad som förvånande mig mest var nog när han halvsov på rygg i famnen för några dagar sedan. En månad tidigare hade han nafsat mig i armen och gett mig några rejäla rivsår om jag ens försökt vända honom. 😃

Medarbetare på Jättekanin

emms
9/29/15, 10:04 PM
#16

#12 Han hoppade upp senare utan stolar! Så fick flytta all hans mat till ett säkrare ställe, suck… Men jäklar vad högt han hoppar ändå. Synd bara att han ska använda de till massa hyss.😉

#13 Sicken klumpeduns! Mio hoppar aldrig från glatta ytor, bara i köket för det är lite grövre plastmatta där. Han har lärt sig genom att göra som Gustav, halt golv är inte bra. 😃

#14 Snart sju månader. Han är född i mars. Hur mycket väger Gustav?

Emma

Galenidjur
9/29/15, 10:45 PM
#17

#10 Måste bara tillägga att det där med foderboll inte alls var en dum idé! Efter att jag läste i nån tråd att du har det till Gustav köpte jag en till Paco och han äääälskar den. Han får nu all pellets där i :D

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

emms
9/29/15, 10:52 PM
#18

#17 & #10 Mio får också all sin pellets i olika bollar. Dom blir ganska duktiga efter ett tag 😃

Emma

Jo3ef1n
9/30/15, 8:21 AM
#19

#16 Japp, det är bra att ha mattor i alla rum. Jag har tänkt fixa fler och större mattor för att förhindra halkrisk. Gustav brukar också vara duktig på att roa sig själv, han är en glad kanin :) Finns det något på ett bord eller en stol så drar han ner det på golvet för att gnaga på. Han älskar också att slita sönder soppåsar så det är jag livrädd för att ha inom räckhåll :D

6,5 kg väger han! Hur mycket väger Mio?

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

Jo3ef1n
9/30/15, 8:43 AM
#20

# 15 Underbart!😍 Jag vill också lära min jätte att ligga i famnen! Har du tränat honom mycket på det?

#17 Ja det stämmer! :D Va roligt att Paco tycker så mycket om den 🙂Hur mår han nu förresten?

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

Annons:
Jo3ef1n
9/30/15, 1:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Hittade en ny matta på rusta, den behövs verkligen :)

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

Galenidjur
9/30/15, 4:44 PM
#22

#20 Han är i princip frisk och springer runt som en tok hela tiden. Han rör huvudet lite konstigt ibland när han springer , men annars är han som vanligt. Eller faktiskt mer pigg än vanligt 😃

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Jo3ef1n
9/30/15, 5:07 PM
#23

#22 Vilken lättnad att han är så pass pigg, då går det åt rätt håll 🙂Kan tänka mig att det ser gulligt ut när han springer omkring 😃

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

emms
9/30/15, 7:55 PM
#24

#19 Känner igen det där med plastpåsarna 😂 Är ju speciellt kul när dom vet om att dom inte får göra det. 

Stor kille! Mio vägde strax under 5kg för en månad sen då han kastrerades. Men har inte vägt honom sen dess. Men snart ligger han nog på 6 iaf, han har en gullig liten mage när han lägger sig platt på marken ❤️

Emma

Kaninhoppare
9/30/15, 8:09 PM
#25

#20 Jag brukar bära honom lite halvt på det sättet så det är nog så han vant sig. Annars har jag inte tränat på det så mycket. 😃

Medarbetare på Jättekanin

Jo3ef1n
10/1/15, 5:40 AM
#26

#19 Absolut 😃Det vore roligt att se hur mycket Mio kommer att väga som fullvuxen. Gustav har vuxit 2 kg sedan kastreringen för 2 månader sedan, så han har inte stannat i växten. 🙂Det där med magen känner jag igen, haha❤️

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

Jo3ef1n
10/1/15, 5:50 AM
#27

#25 Ja, det är nog så han har vant sig. Vilken tur att du har hunnit lära honom det innan han har blivit alltför stor. Det kan vara svårt att lära en kanin på 7-8 kg att ligga på rygg i famnen 😃Jag bär aldrig Gustav men det skulle kanske behövas någon gång per dag i alla fall. Hur ofta brukar du bära Alvin?

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

Annons:
Kaninhoppare
10/1/15, 7:46 PM
#28

#27 Jo, precis! Skönt om de är vana innan de blir riktiga jättar. 😉

Du kanske inte behöver bära honom lika mycket, eftersom han är inomhus? För mig blir det en del till och från buren, in till mig osv. Jag bär honom minst 2-5 gånger om dagen. I början tyckte han det var otäckt, men nu går det bra. Dock är det bara jag som får bära honom enligt honom. 😇 Men det blir väl så när det bara är jag som tränat honom på det. 🙂

Medarbetare på Jättekanin

Jo3ef1n
10/2/15, 8:32 AM
#29

#28 Ja det stämmer, jag är aldrig tvungen att bära Gustav nu när han är inne.  🙂 Jag brukade bära mina tidigare kaniner till och från hagen dagligen. Dem vande sig tydligen också vid att jag bar dem på ett visst sätt och var helt stilla, inget sprattel. När andra skulle bära så sprattlade dem. 🙂

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

Galenidjur
10/5/15, 10:59 AM
#30

Fick springa ut barfota i det kalla gräset då Paco lyckats ta sig ut i trädgården eftersom någon glömt stänga en grind. Problemet är att han inte hör så bra (eller är helt döv, vet inte säkert än) och blir därför  lätt rädd när det är mörkt och han inte ser ordentligt. Fick därför sätta mig ner och försiktigt krypa närmre för att han inte skulle springa iväg. Till sist sprang han in i en buske och försökte gömma sig och då kunde jag komma åt honom. Han kände nog  igen mig när jag lyckats komma tillräckligt nära för han ställde sig upp och nosade åt mitt håll och sträckte sig lite osäkert mot mig. Stackaren var nog mycket rädd. Han gillar bara att vara ute om jag är med så han kan gömma sig hos mig om något är läskigt så han blev nog lättad när jag kom. Sprattlade inte ens lite när jag bar in honom. Tur bara att mina föräldrar såg att han sprang ut, och tur att han är vit, annars hade vi aldrig sett honom i mörkret!

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

emms
10/5/15, 1:43 PM
#31

#30 Usch vad läskigt för er båda! Himla tur att du fick tag i honom. 🙂

Asså får panik på "lill"killen Mio ibland 😂 Nu sista dagarna har han rymt VARJE natt, fattar inte hur han lyckas ens. Han visar tydligt att han vill vara frigående nu, nu, nu! Så får väl fixa så han iaf kan vara i köket om nätterna. Han har bara retat Muffin medan han varit ute på nätterna nu iaf. Tycker han borde lära sig, snart får han väl ett nyp i nosen… När han inte rymmer så är det avstängt mot Muffin.

Så det blir dagens projekt. Ska nog ta bort kompostgallerna från balkongen nu. För kallt att ha den öppen nu ändå. Så kan jag stänga av i köket. 🙂

Emma

Jo3ef1n
10/5/15, 4:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#32

#30 Oj, jag kan tänka mig att du blev rädd när han kom lös! 😮Tur att du fick tag på honom! :)

Idag hade jag med mig Gustav ut, han har bara varit inne tidigare så han tyckte det va roligt att springa fritt en stund på berget. 🙂Jag vill kunna ha honom lös ibland men än så länge litar jag inte helt på honom. Det gick bättre än jag trodde, ibland kom han tillbaka av sig själv. Men jag fick gå och hämta honom flera gånger när han började hoppa iväg långt bort.

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

Jo3ef1n
10/6/15, 9:20 AM
#33

God morgon☀️Jag hoppas att ni mår bra!

Jag mår  helt okej, men mitt internet bryter varannan minut, jag får ansluta hela tiden. 🤔Det har varit så de senaste dagarna!

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

Kaninhoppare
10/10/15, 8:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

#32 Härligt det såg ut ute i solen! Vad kul att du kunde ta med Gustav ut. 😃

Alvin är på bättringsvägen nu! Snuvan kom tillbaka rejält här några dagar förra helgen, men nu är nosen torr och fin igen och inget snor har setts till. Vi får hoppas att snuvan håller sig borta nu, men jag misstänker dock att bakterierna tyvärr är kvar. Vad vi gör nästa gång det bryter ut vet jag inte, då vår veterinär sa att det inte fanns mycket kvar att göra. 😕

Det viktiga är iallafall att han mår bra nu. Han har även gått upp i vikt de senaste två veckorna, från 3,8 till 4,5. Jag ska väga honom idag igen och hoppas få se ännu högre siffror på vågen! 👍

Slänger med en, tyvärr dålig, bild på min lilla "hare".

Medarbetare på Jättekanin

Annons:
Jo3ef1n
10/10/15, 2:58 PM
#35

#34 Vilken sötnos 😍 Tur att han är på bättringsvägen! Hoppas verkligen att bakterierna ger sig eller att det går att bota.

Va roligt att han har gått upp mer, det blir spännande att se vad vågen visar. 🙂

Jag hade en kanin med liknande symptom tidigare. Han hade nog också haft infektionen länge eftersom den tidigare ägaren hade haft för lite tid och inte märkt det i tid. Jag kommer ihåg det när jag läser om Alvin, det är starkt gjort av dig att göra ditt bästa trots veterinärbeskedet.

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

nikkifun
10/17/15, 6:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#36

Tog med mig Ozzy och kameran ut och tog lite höstbilder! 😃

Galenidjur
10/17/15, 7:31 PM
#37

#36 vilka fina bilder! Gillar verkligen den där han har ett löv på huvudet och tittar in i kameran. Han ser så busig ut haha

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

nikkifun
10/17/15, 7:37 PM
#38

#37 Tack! Ja han är lika busig som han ser ut! 😃

Kaninhoppare
10/25/15, 11:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Det var någon vecka sedan det skrevs här, hur mår alla? 😃

Jag och Alvin har det ganska bra. Han är pigg och glad såhär när kylan närmar sig, och jag själv njuter av höstlov. 🙂

Medarbetare på Jättekanin

Galenidjur
10/26/15, 2:51 PM
#40

#39 Här är det bara bra. Har tyvärr inget  höstlov jag, utan pluggar rejält till en tenta som är nästa vecka.  Fast har iofs bara en föreläsning den här veckan så det är ju typ som ett höstlov ändå 😃

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Kaninhoppare
11/3/15, 6:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

#40 Hoppas det gick bra med tentan! 😃

Det är dåligt med aktivitet här på sidan, så jag passar på att skicka in en bild på Alvin. Såhär går det så fort man ska ta kort; vänder rumpan till och hittar på något annat istället. Det är inte en så fin rumpa just nu heller mitt under fällningen. 😛

Medarbetare på Jättekanin

Annons:
Galenidjur
11/3/15, 8:45 PM
#42

#41 Visst gjorde det det ^_^ Tentan var idag och jag var typ den ende som tyckte det var lätt xD  Men jag har haft lingvistik en hel del innan så det är inte så konstigt haha.

Gullig bild ändå. Eller ska jag säga gullig bild, ändA?  😃

Har inte varit inne här på ett tag och blev lite förvånad när jag såg att aktivitetsgrejen var nere på rött. Eller ja, inte förvånad då jag vet att det inte finns någon aktivitet just nu, men ändå. Vet inte vad vi ska göra åt saken. Det är lite svårt utan en Sajtvärd :/

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Kaninhoppare
11/4/15, 4:03 PM
#43

#42 Vad skönt att det gick bra! Att det kändes lätt är ju en väldigt trevlig bonus 😃

Haha, tack 😉

Nej, det är väldigt trist att det är som det är men det är ju svårt att göra så mycket åt det utan Sajtvärd som styr upp. Jag tror jag ska börja klura på någon artikel eller annat kul så vi får lite nytt material på sajten. 🙂

Medarbetare på Jättekanin

Galenidjur
11/4/15, 5:27 PM
#44

#43 Det är en bra idé. Gör du så :)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Kaninhoppare
9/15/16, 2:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#45

Slänger in lite bilder på Alvin och Luna. Det står så stilla här nu. Passa på att posta lite bilder på era jättar! :)

Medarbetare på Jättekanin

Galenidjur
9/15/16, 8:01 PM
#46

Oj. Hade glömt att denna tråden fanns och så möts man av en stor bild på Paco det första man gör när man öppnar den. Blev lite förvirrad haha.  Ska se om jag har några mer uppdaterade bilder på honom (eller. det har jag ju. har massor. måste bara välja några 😃). Han var ju så liiiten sist jag postade. Nu är han en stor herre minsann.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Galenidjur
9/15/16, 8:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#47

Här är några nyare bilder :)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Kaninhoppare
9/15/16, 9:32 PM
#48

#47 Vad stor och fin han har blivit! 😍

Medarbetare på Jättekanin

Annons:
Upp till toppen
Annons: