Annons:
Etikettköp-sälj
Läst 949 ggr
Sarhol
2/15/16, 3:41 PM

(K) Kastrerad hane av större ras som sällskap

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lily är en fransk vädurshona på snart 11 månader, som inte tycker om mina två andra honkaniner. Hon är sällskapssjuk, och eftersom jag arbetar på dagarna hoppas jag att det ska gå att sätta ihop henne med en yngre hane. Jag söker därför en kastrerad hane på max 10 månader, som inte är dominant. Bra om han är av lite större ras eftersom Lily väger omkring 6 kilo. Gärna norrut då vi bor i Umeå, men har du ett bra förslag kan jag köra en bit. ("En bit" = 20-30 mil i Norrland.)

Annons:
Gran Giants
2/16/16, 3:11 PM
#1

Hej! Jag har en sån =) Han bor tillsammans med sina två bröder och det går så fint som helst, född den 13de juni 2015, järnblå, efter holländska föräldrar. Han kan passa bra som sällskap till den andra kanin MEN är ingen kelkanin för att vi brukar inte mysa med honom eller klappa så mycket… Absolut inte agressiv eller vild utan bara inte tränad att gilla händer… Vi bor i Haparanda, ska till Luleå i mars =)

Per aspera ad astra!

Gran Giants
2/16/16, 3:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Glömde skriva att han är en Belgisk jätte och väger över 6 kilo nu (blir större). Här är hans bror som är inte kastrerat och tungre men färgen och typ är likadana =)

Per aspera ad astra!

Sarhol
2/16/16, 9:42 PM
#3

Det låter intressant, och verkar vara en fin gosse. Jag blir lite nervös över storleken dock, de kan väl väga 10 kg som vuxna?

Gran Giants
2/17/16, 11:27 AM
#4

Det kan dom väl göra =) Men hans föräldrar är vanliga jättar mellan 7 och 8 kilo så jag tror inte han ska bli 10 😃
Tänkte på 500kr som pris på honom om du är intresserad. 
Härstamningsbevis och övergångsfoder följer givetvis =)

Per aspera ad astra!

Sarhol
5/18/16, 9:33 AM
#5

EJ AKTUELLT LÄNGRE DÅ HONAN ÄR SÅLD

Upp till toppen
Annons: