Annons:
Etikettdagens
Läst 2111 ggr
femman
2010-06-12 18:57

Sommarhem?

Hej allihopa!

Är det nån som vet om det finns nånstans man kan lämna sina jättar under semestern? Jag bor i Stockholm och ska bort 3-4 veckor from. 10 Juli, har 2 honor.

 Jättar är underbara, tills man ska åka bort och hitta nån som kan ta hand om dom.. ;)

Annons:
[BonnieL]
2010-06-12 21:28
#1

Det finns ingen uppfödare i närheten du kan lämna dem hos?
Eller deras egna uppfödare?

Har för mig att det finns en tråd inne på kanin iFokus där man kan annonsera efter semesterpassning också, tror den heter "Finnes: Semesterpassning."

Shilou
2010-06-14 00:09
#2

Är det ute eller inne kaniner ?

Valkyrie
2010-06-16 19:55
#3

Jag skulle ha kunnat och velat passa om det inte var så lång tid ^^
Eller jag kanske kan =)
Har du exakt hur lång tid under vilka datum och veckor?

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Jetaime
2010-06-16 20:00
#4

Det finns en del uppfödare som tar imot kaniner, eller kanske tom nått "kaninpensionet".. Du kan ju söka på internet. Om inte annat kanske dina kaniners uppfödare kan ta imot dom under sommaren? :)

gickan87
2010-06-16 21:54
#5

Bor i Tierp, många mil norr om sthlm annars hade jag kunna ställa upp som sommarhem till en av dem iaf, om de nu inte bor ihop?

Skulle varit perfekt då jag själv vill skaffa jätte så då kunde man ju få känna på hur det är att ha en :)

MVH Erika :)

Lionella
2010-06-19 00:26
#6

Tidigare år har jag alltid lämnat mina jättar (Franska vädurar) på en 4H-gård i Kallhäll (nu nedlagd tror jag?). Men sista året lämnade jag dem på en 4H-gård i Akalla.
Var skeptisk till 4H-gården i Akalla då den låg väldigt centralt med mycket liv runtomkring, men när man väl kom dit så ändrade jag uppfattning totalt! De har mycket stor kunskap om kaniner där (i alla fall hade de det 2008 då jag hade kaninerna där) och är trevliga och rara. Då de snabbt insåg att mina frassar var lika snälla som de var stora så fick de skutta lösa i "ladugården" där 4H:et var. De var mycket uppskattade bland barnen som kom dit! ;)

Nuförtiden är jag hemma hela somrarna så lämnar inte in kaninerna längre någonstans. Vet därför inte hur det ligger till med 4H-gården i Akalla. Då jag hade två frassar där var jag mycket nöjd i alla fall :)

Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu

Annons:
Upp till toppen
Annons: