Annons:
Etikettutställning
Läst 1739 ggr
Lionella
5/22/10, 10:52 PM

Lukaz första utställning 22/5

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag (den 22/5) gick min och Lukaz första utställning av stapeln :) Utställningen var i Berga och det en helt fantastisk dag!

Jag var helt inställd på att han skulle bli nollad, då han är (enligt mig) grymt kantig med smalt huvud… Men jag beslutade mig för att ställa ut honom ändå, nära till utställningen och med anmälningsavgiften redan betald.

Visst var det en himla tur att jag tog med honom, då han fick 94,5 p! Jag blev helt paff och behövde kolla extra flera gånger så att han fått rätt bedömningskort, haha. Under bedömningen försökte han hoppa av bordet, skuttade fram och tillbaka och var ganska sur, så redan då försvann det sista hoppet om att få några poäng överhuvudtaget. Jag är verkligen jätte, jätteglad över att det gick så bra! Första utställningen för både min och Lukaz del, och så går det så fantastiskt bra!

Lukaz fick 94,5 p, blev bäst i rasen (Fransk vädur) och fick Daisys hederspris! Finner inga ord för hur lycklig jag är!

Kommer lite bilder på Lukaz på utställningen samt en bild tagen för några veckor sedan då vi var ute på skogsäventyr :)<3 På bilden från utställningen finns en av rosetterna med, rosetten för Daisys hederspris fick jag efter att bilden togs :)

Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu

Annons:
Lionella
5/22/10, 10:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Stefan kollar kroppsform och päls :)

Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu

Lionella
5/22/10, 10:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bild från vår skogspromenad för några veckor sedan <3

Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu

Baralisah
5/22/10, 10:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vad kul för din Lukaz!

Jag fick bara 90,5p på min madagaskar hane.
Din hane var otroligt vacker, kikade in honom!Skrattande

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Tarja
5/22/10, 11:01 PM
#4

Nämen! Stort grattis till vackra Lukaz, är verkligen glad för eran skull! Skrattande

Lionella
5/22/10, 11:01 PM
#5

#3 Vad tråkigt att han inte fick mer, din hanne. Om han går upp i vikt kan han ju få några fler poäng, såg det ut som :) Din hanne var supersöt! Gillade hans kroppsform bättre än min Lukaz', tyckte att din var mycket mer jämn (mer lika bred fram som bak). Lukaz är smal fram och har himla bred rumpa ;)

Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu

Lionella
5/22/10, 11:04 PM
#6

#4 tack! Glad Kan fortfarande knappt inse det, får gå upp och titta på kortet med jämna mellanrum för att inse att det faktiskt hänt :)

Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu

Annons:
Baralisah
5/22/10, 11:06 PM
#7

Ja, jag har kämpat att få honom att gå upp i vikt. Han har väldigt fina poäng, det är bara vikten som är felet. Ska byta foder så fort som möjligt nu men går min hanne upp ca 1kg så får han nog väldigt bra poäng. :)

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Lionella
5/22/10, 11:15 PM
#8

1 kg är ju en hel del för en äldre kanin (han är över 8 mån?) att gå upp… Blir ju lätt att de bara blir väldigt feta, tyvärr. Ett foderbyte är säkert en bra idé :)

Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu

Baralisah
5/23/10, 3:38 PM
#9

Jag vet, men jag får hoppas på det bästa. Och låta ta den tid det tar. :)

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Tarja
5/23/10, 3:50 PM
#10

#9 Låter jättebra det Lisa. :)

Upp till toppen
Annons: