Annons:
Etikettinnekanin
Läst 1318 ggr
Yeay
2010-05-16 00:15

Frågor om utgifter och sjukdomar

Hej!

Jag har blivit så sjukt sugen på en jättekanin eller två efter att ha läst en del om dem. Tycker det verkar så underbart mysigt om man kunde ha två frigående jättekaniner inne hos sig :D Men ja, tid och plats är svårt att få till för tillfället :P

Men i framtida syfte, vad kostar era jättar er per månad ca? Min tanke är ju då två frigående innekaniner som kommer lådtränas, så det bottensubstrat som kommer gå åt är ju endast det som är i toalådan och hölåda. Hö kan jag få gratis. Men sen ska de väl ha torrfoder och grönsaker, hur mycket sådant går åt ca och vad kostar det er per månad? Försäkringar? Och andra utgifter?

Sedan, vanliga sjukdomar hos jättekaniner? Är det många, som exempelvis råttor är det ju väldigt vanligt med tumörer och luftvägs sjukdomar. Är kaniner överlag en frisk djurart eller är det väldigt vanligt med mycket och svåra sjukdomar? Hur är det med tumörer och andra typer av knölar? Brukar kaniner få leva tills de blir gamla och går bort eller är det vanligt med sjukdomar som tvingar ägaren att ta bort djuret i förtid?

Tacksam för svar! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: