Annons:
Etikettnya-medlemmar-presentation
Läst 3450 ggr
Tarja
11/10/09, 5:21 PM

Presentationstråd

Här får man gärna skriva en liten presentation om sig själv, och gärna lägga med en bild (om man vill såklart) Glad

Annons:
Tarja
11/10/09, 5:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Mitt namn är Tarja och jag bor lite utanför Eskilstuna. Jag har en liten uppfödning av teddyvädurar och har i dagsläget 8 teddyvädurar och 1 lejonhuvad dvärgvädur (fällde av). Har även tingat två importer i Holland, ev kan det bli någon mer, och dessa anländer i Mars -10. Ska bli otroligt spännande att få hem lite nya linjer hit till Sverige då de flesta fullpälsade här i Sverige är släkt med varandra, och det är såklart alltid roligt att få lite nya kaniner till kaningården :)

Jag jobbar heltid på ett specialboende för utåtagerande personer (aggresiva personer) som har t.ex pannlobsdemens. Och i och med att jag jobbar på ett specialboende så har jag obekväma arbetstider, jobbar varannan helg, i princip alla storhelger och obekväma arbetstider annars också, men det tycker jag ändå går att kombinera ihop med kaninerna & familjen, och jag har uppfödningen tillsammans med min dotter. Jag trivs med mitt arbete och kommer bra överens med boenderna. Mitt arbete ligger på en inte så trevlig plats för tillfället, på 8;nde våningen (vi har våra lokaler i ett bostadshus) och aldrig roligt när man ska gå hem/dit efter ett kvällspass eller när man börjar tidigt på morgonen då det nästan alltid står skumma folk nedanför porten. Men som tur är ska mitt arbete och några andra boenden här i stan flytta till ett helt nybyggt och stort ställe en liten bit bort, och det känns superskönt verkligen!

På fritiden gillar jag att vara hemma och umgås med familj, vänner & kaninerna. Gillar även att resa, har ett stort hus nere i Afrika som är byggt efter svensk standard och där bor vi när vi åker ned dit på semester.

Ja, det var lite grann om mig och min vardag :)

[BonnieL]
11/10/09, 9:34 PM
#2

Jag heter Bonnie, är tretton år och är Medarbetare här inne på jättekanin.

Jag har en liten uppfödning av lejonhuvad dvärgvädur, har fyra kaniner och det kommer jag ha som max då jag vill ha tid till alla kaninerna men ändå kunna sköta skolan :)

Bor i Skåne, i staden Kristianstad och går i sjuan.
Mina intressen är då kaninerna och datorn.

Hmm.. Jag kommer inte på så mycket mer att skriva nu, om ni undrar något är det bara att fråga :)

Baralisah
11/10/09, 11:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag heter Lisa, fyller 19år nu i december och tog studenten nu i somras 09.
Jag jobbar inom Ledsageri. Alltså innebär det att man får ta med sin brukare på olika äventyr, hjälpa dem att komma ut ur hemmet och träffa folk, hjälpa med träning osv. Jag trivs och gillar det väldigt mycket. Jag funderar på om jag ska börja söka så jag kan studera som undersköterska, men när är en tidsfråga.

Jag bor hemma hos mina föräldrar än så länge i Uppsala och trivs jätte bra där jag bor nu. Lite mer utrymme och plats skulle nog inte skada.
Eftersom jag älskar djur, har jag haft en hel del, men just för tillfället är det bara en underbar hund, två katter och tre kaniner. Vilket får duga.

Mina intressen är att kunna få vara med min familj (är en riktigt hemma kär människa), kunna få vara med mina kompisar, träna och såklart kunna tillbringa min tid med min pojkvän.

Jag visar upp en bild på mig, så ni vet hur jag ser ut.

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

NinniH
11/11/09, 12:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ninni heter jag, 21 år gammal.
Bor hemma hos föräldrarna för tillfället, men kommer efter årsskiftet att flytta hem till pojkvännen.
Är just nu arbetssökande och hoppas på att få ett positivt besked angående min studieansökan.

Här hemma finns just nu 3 hamstrar (varav en förhoppningsvis dräktig, 6 dagar kvar) och 6 kaniner - 3 är mina.
Vid flytten kommer hamstrarna följa med, men kaninerna ska ut på foder, antingen till samma eller olika (hoppas på samma!).

Ett stort intresse är fotografi, så jag längtar tills jag kan skaffa den utrustningen jag vill ha.
Ett annat stort intresse, förutom kaninerna, är hund!
Efter att ha haft hund i 1½ år känns det oerhört tomt att vara hundlös nu.
Så jag går och drömmer om en valp igen.
Har även planer på att utbilda mig till hundinstruktör med inriktning "kamphundar".

Det var väl det jag kunde komma på.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

minkaninester
11/13/09, 8:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Mitt namn är Louise och jag är 13 år gammal. Bor långt ner i Skåne, utanför Malmö i en liten by som heter Höllviken. :) Där bor jag med min mamma, pappa, storasyster och alla djur.

Jag har sex katter och en kanin i nuläget. Nästa år kommer det förhoppningsvis komma en liten kaninbebis till. Jag tävlar i kaninhoppning lite då och då och det är verkligen något jag fastnat för.

En till två gånger i veckan rider jag också på mysiga islandshästar. Något som jag också verkligen tycker är roligt.

Sedan 3 år tillbaka när mamma och pappa skaffade en digital kamera har jag varit intresserad av fotografering och har nu nästan sparat ihop till en systemkamera då jag inte längre lär mig på min gammla digitalkamera.

Är riktigt pratglad med människor jag känner mig säker med, annars är jag ganska blyg och säger inte så mycket.

Det var väl allt om mig! :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

 

 

Tarja
11/13/09, 11:34 AM
#6

Vad roligt att få läsa era presentationer tjejer Flört
Hoppas fler vågar skriva!

#5 Där hade vi en till islandshästtjej då ;)

Annons:
minkaninester
11/13/09, 3:14 PM
#7

#6: Haha ja! :D

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

 

 

Nickel
11/14/09, 6:43 PM
#8

Jag heter Fanny och är 15 år. Jag bor i malmö. Och mina föräldrar är skilda och jag bor hos båda men mest hos min mamma för att där har jag mina kaniner och för att jag inte orkar med min styvbror som bor hos min pappa.. ;) 
Men hos min pappa har jag ett akvarium, en undulat och en katt. Och hos min mamma har jag en katt och mina fyra kaniner.
Jag tycker om att rida och rider två ggr i veckan på malmö ridklubb.

Tävlar lite i kaninhoppning, men tycker inte det är så kul längre. Tycker det tar för mycket tid speciellt eftersom tävlingar och träningar nästan alltid är på helger.
Haha, känns tantigt men jag älskar att virka och sticka. Men annars så är jag med kompisar med mina kaniner. (Och nån gång ska jag skaffa en jättekanin.. ;))
Sen så cyklar jag också väldigt mkt. Fast det är inte rikgtigt något jag valt själv. Men det är 5 km till skolan från min mamma. Och jag måste cykla eftersom pappa tycker inte ridning är någon sport och jag måste få motion..-.- (Men har fått busskort av skolan, så jag tar bussen när han inte märker.. x)) Sen cyklar jag nästan varje dag flera gånger mellan mamma, pappa, och stan. Och mellan mamma och pappa är det 3 km. Så cykling är också nåt jag håller på med alldeles för mkt… ;)


DEMNJA
11/14/09, 8:29 PM
#9

Jag heter Anna och är 27 år gammal. Jag bor tillsammans med min man och vår dotter (som fyller 6 år i december) i en liten by utanför Piteå i Norrbottens län. Föder upp välpälsad lejonhuvad dvärgvädur och välpälsad lejonhuvad kanin i liten skala och har just nu 6 avelsdjur. I familjen finns också tre rex katter.

Jag är utbildad förskollärare och arbetar också som det. Jag har dock inte någon fast tjänst utan är just nu springvikare. Hoppas dock på att det ska lossna lite tjänster efter årskiftet, men jag håller mig i alla fall bra med jobb och det är ju huvudsaken.

Jag tycker själv att jag är en ganska lugn och stillsam person och tycker inte mycket om fart och fläkt utan föredrar lugnt och tryggt vilket innebär att jag mer än gärna "bara" är hemma och myser på med familj och djur även om jag också gärna umgås med våra vänner.

Någon bild på mig själv har jag nog inte på den här datorn.

Vilken tur för mig *hihi*

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

Fridaaaa
2/14/10, 11:20 AM
#10

Jag heter Frida och är 19 år gammal. Tog studenten -09. Bor tillsamamns med min sambo och våran hund, 2 katter, 2 kaniner, 4marsvin, 2 tuppar och 5 hönor ute på landet.

För tillfället är jag arbetslös men funderar på att plugga vidare till hösten som föreskolelärare (gått naturbruksgymnasiet). Men får se hur allting blir :)

Mina andra intressen förutom kaniner är att träna hunden, fotografera, pyssla med de andra djuren och lite annat smått och gott :)

Funderar på att skaffa mig en kanin till nu i våren (var tvugnen att avliva min ena kanin 100128 pga sjukdom). Får se vilken ras det blir:)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tarja
3/20/10, 11:26 PM
#11

Puttar upp denna tråd då jag vet att vi har en hel del nya medlemmar - fler presentationer vill jag se Glad

ceesia
6/12/10, 4:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jag heter Sofia, är 21 år gammal och bor i Finland. Jag ska hämta hem min lilla frasseunge nästa vecka, men tjuvstartar lite och blir medlem här redan nu! :) Håller på och fixar och bonar med buren för tillfället, det är bara rasthagen som saknas. Frassen som ska flytta in är en viltgul hane och 8 veckor gammal, verkar vara en riktigt mysig kille!

Jag har också eget stall med en foderhäst + en inhyrd D-ponny, så största delen av min fritid går åt att ta hand om hästarna. Jobbar för tillfället som städare men i höst blir det antagligen till att börja studera igen!

Bifogar en bild från då jag var och hälsade på den lilla krabaten, då 4 veckor gammal!

Tarja
6/12/10, 5:48 PM
#13

#12 Välkommen hit Sofia, hoppas du ska trivas. :)
Åh så vacker din viltgula pojke är, lycka till med honom! Hoppas på  att få se många bilder sedan. ^^

Annons:
kulay
6/12/10, 6:53 PM
#14

Jag heter Amanda, är 12 år och går i 6:an. Intressen är hästar, teckning och ja, kaniner då ;) Har tre kaniner, Vitlök, Busfrö och BJ:n Hero.

Väldigt kort, men ändå :p

sarabroqvist
6/13/10, 4:16 PM
#15

Jag heter Sara, är 14 år och bor i Ystad låååångt ner i Skåne ;)

Jag har min belgiska jätte Didyme (som alltid kallas ninen för typ ingen kommer ihåg vad hon heter förutom jag Obestämd)

På fritiden tar jag ju hand om min kanin, rider ett russ och hjälper nu också till att rida in ett sto som våra kompisar köpt. Alltså är jag en hästtjej som har en kanin… Flört

Jag gillar ju såklart att vara med kompisar också! Låter som om jag är helt efterbliven Tungan ute

gickan87
6/13/10, 10:49 PM
#16

Jag heter Erika, är 22 år jobbar för tillfället som butiksbiträde i en Icabutik. Bor i Tierp, uppland.

Jag har 1 dvv kastrerad hane som bor ihop med en hermelinhona. Tiger som hanen heter är 7 månader gammal och honan 1½ år snart.

Jag är även ägare till 6 marsvin (2 hanar, 4 honor), 3 råttkillar som alla är över 2 år gamla. Har även 3 akvarium igång som intresset dock svalnat lite för..

I familjen ingår även 3 katter och 1 hund men dem tillhör mest min mamma eller egentligen far med då han också ingår i min familj xD.

Ända sden jag såg en jättekanin på en utsällning så har jag velat skaffa en men mor säger ifrån sålänge jag bor hemma dessvärre. Men någon gång så ska jag ha en frasse!

På fritiden så är djuren dem som får mest uppmärksamhet, men även datorn är ett stort intresse.

Jag är något blyg av mig men pratas det om djur så är jag gärna med och pratar :)

Lite kort om mig ^^

MVH Erika :)

Kimji
6/28/10, 5:36 PM
#17

Jag heter Sofia och är 23 år. Jag är från Umeå men bor för närvarande i Halmstad där jag läser till naturvårdsbiolog. Jag bor med min 28 åriga pojkvän (som ofrivilligt tvingats med ner till södern Glad) i lägenhet. På gymnasiet utbildade jag mig till djurvårdare.

Jag har tidigare haft 3 dvärgvädurar men till helgen får jag min första jätte i form av en tysk jättescheck från Brantas. Jag och sambon är extremt otåliga och längtar jätte mycket!

Min sambo har även han haft många kaniner innan vi träffades och även tagit några kullar. Men i framtiden blir det enbart sällskapskaniner för oss.

Onslow
7/2/10, 6:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Jag heter Lina och är 12 år, ska börja 6an till hösten. Jag äger själv ingen jätte men gillar att vara inne på Jättekanin iallafall för att jag är väldigt intresserad av jättar, det blir att skaffa en när jag flyttar hemifrån (aa')

Iallafall, jag håller mest till inne på kaninsajterna (Kanin, Dvärgkanin, Jättekanin, Lejonkanin, Teddykanin och Kaninhoppning). Äger själv lilla lejonhuvade dvärgvädurskillen Truls på ca 13 veckor (:
Ignorera hur ful jag är på bilder, har intee så många på mig och Truls x)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Upp till toppen
Annons: