Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1349 ggr
jenny2
10/8/09, 12:56 AM

På måndag är det dax...

På måndag ska Laban kastreras. Labis har börjat skvätta, så vi har fått stänk-tapet här hemma…

Känner att jag vill kastrera honom så fort som möjligt så inte skvättandet bli bestående…

Håll tummarna för att allt kommer gå bra Flört!

Annons:
TereseE
10/8/09, 1:41 AM
#1

Vi håller alla tummar och tassar för er! Glad

Baralisah
10/8/09, 9:58 AM
#2

Så synd att han börjat med det, men lycka till och jag håller tummarna för er!Glad

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

jenny2
10/8/09, 12:15 PM
#3

Tack Glad!

Hannsi
10/8/09, 12:26 PM
#4

Håller tummarna för att det går bra för Laban, min Knotte ska själv kastreras på onsdag så jag vet allt hur det känns. Lite nervöst är det! Men det går säkert bra för dem båda :)

TereseE
10/8/09, 12:36 PM
#5

#4 Stort lycka till till er också, det går säkert jättebra. Glad

Tarja
10/8/09, 2:16 PM
#6

Lycka till, allt kommer säkert gå jättebra Glad
*håller tummarna*

Lycka till med eran sötnos också Hannsi!

Annons:
[BonnieL]
10/8/09, 3:40 PM
#7

Lycka till, det kommer gå super! Glad

jenny2
10/10/09, 7:25 PM
#8

#4

Lycka till med Knotte, vi få hålla tummarna åt varandra Flört.

Tack för omtankarna Glad!

jenny2
10/12/09, 11:15 PM
#9

Nu är Laban kastrerad och allt har gått bra Glad!

När jag kom och hämtade honom hade han inte kommit igång med att äta men så fort han kom hem mumsade han hö och morot, vilket var skönt. Nu hoppas jag bara att det ska läka fint. Han är ganska pigg tycker jag och har redan gjort glädjeskutt , om än lite försiktigt Flört.

Veterinären verkade tycka att han vägde för mycket, 5 månader och 1 vecka och väger 4,3?!? Vad säger ni?

TereseE
10/13/09, 2:38 AM
#10

#9 Veterinären visste nog inte vad det var för ras. Man brukar säga att en 5 månaders fransk vädur ska väga runt 5 kg, så överviktig är han då inte alls. Glad

Härligt att allt gått bra!

Tarja
10/13/09, 9:37 AM
#11

#9 Så härligt att allt gick bra Kyss

Hihi, tror som Terese att veterinären inte visste vad det var för ras, om det t.ex skulle ha varit en dvärgvädur som vägde 5 kg och var 5 månader så skulle den vara kraftigt överviktig Flört

Baralisah
10/13/09, 1:25 PM
#12

Det är nog inte så ofta en veterinär får in franska vädurar på besök, dom kanske missuppfattade och trodde det var en dvärg vädur. Glad

Vad skönt att allt gick bra iallafall! Glad

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Raainboow
10/13/09, 7:01 PM
#13

Ojoj, nu tog de säkert fel. Hur kunde de ens nästan tro att det var en dvv (om de nu gjorde det). De är ju en LITEN skillad i alla fall Flört

Annons:
jenny2
10/13/09, 11:06 PM
#14

Skrattande

Nä, hon visst det var en frasse men däremot är det nog som Baralisah skriver att de inte ser dem så ofta och i relation till andra kaniner ser han ju gigantisk ut Flört.

Tror hon var lite dubbel för samtidigt som hon sa att han vägde för mkt så hon även att han inte behövde gå ner så mkt…!? Jag tror mer att hon slogs av hans storhet..Tungan ute.

Hursom så känns han absolut inte tjock utan är fin i hullet. Min dotter påminde mig oxå att både hans mamma och pappa inte var så stora så där kanske lite av svaret ligger, men det lär väl visa sig…Flört

jenny2
10/18/09, 7:34 PM
#15

#4 Hoppas det gick bra för Knotte!

I fredags ringde Roslagstull hem till oss och frågade hur Laban mådde och om allt hade gått bra. Det blev jag verkligen positivt överraskad av! Brukar dem göra det på alla ställen?

TereseE
10/18/09, 7:57 PM
#16

#15 Det har jag aldrig varit med om. Härligt att de verkligen bryr sig!

Tarja
10/18/09, 11:09 PM
#17

#15 Låter ju superhärligt att de ringde hem och frågade hur han mådde, har aldrig hört att någon veterinär har gjort det förut!

Baralisah
10/19/09, 12:24 PM
#18

Det har jag aldrig hört att dom gör..
Men det är bara bra och dem visar att dom är seriösa.Glad

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

jenny2
10/20/09, 3:54 PM
#19

Ja, det kändes jättebra. Är något "nytt" de börjat med för jag har inte varit med om det med de andra kaninerna jag kastrerat där, men det är ju ngr år sen..Flört

mumin12
7/6/12, 8:15 AM
#20

(visserligegen TRE år sedan, men)

Hur gick det för Knotte!? Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: