Annons:
Etikettmotion-och-aktivering
Läst 2307 ggr
TereseE
10/9/09, 12:52 PM

Aktiveringstips: Kaninagility

Kolla på den här videon på YouTube. Jag blev jätteinspirerad att börja träna med mina kaninpluttar. Glad

Är det någon som testat på kaninagility?

Annons:
TereseE
10/9/09, 1:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag ska börja träna agility med Daisy. Hon är väldigt nyfiken och tycker om att aktiveras mycket så jag tror att det blir perfekt för henne. Funderar på att använda mig av en aktiveringsboll som frassarna brukar få pellets i.

Har redan börjat träna henne lite utan att kalla det agility. Hon kommer när man ropar och följer efter en om man håller i aktiveringsbollen eller något annat gott eller roligt. Hon kan också gå på bakbenen. Ska testa att lära henne "snurra" också och bygga en hinderbana till henne.

Kanske Diezel hänger med av bara farten? Men han är mer en *host host* ganska lat gosekanin.

Tror att min lilla Gizmo skulle vara en väldigt bra kanindidat också eftersom han är väldigt framåt och följsam. Lilla Fluffen är nog lite för självständig för att träna så här, men man vet ju aldrig…

Jag har för mig att Jennys frasse Laban också tränas på liknande sätt med hopp och så?

Tarja
10/9/09, 3:17 PM
#2

Gud så roligt med kaninagility! Har tyvärr inte testat det, men nu blir man ju genast sugen på att testa! Skrattande

[BonnieL]
10/9/09, 8:31 PM
#3

Det låter skoj! Glad

Baralisah
10/10/09, 12:50 AM
#4

Det låter ju jätte roligt, vilken härlig bild på Daisy!Kyss

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

[bebba]
10/29/09, 9:55 AM
#5

Min kanin kan gå slalom mellan böckerna och genom tunneln. Rätt kul att hålla på med när hon vill.

Baralisah
10/29/09, 6:04 PM
#6

#5 - Vad kul! Hur gör du för att få henne göra så?

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Annons:
[bebba]
10/30/09, 10:32 AM
#7

#6 Jag ställde böckerna up böckerna och lockade henne. Var väldigt lätt. Skulle lära två hermeliner samma sak gick inte bra. Såg att hela texten inte komm med i förra inlägget. Hon är ingen jättekanin men jag lärde faktiskt en frasse gå på bakbenen på typ 10 minuter.Flört

annaforsgren
10/30/09, 11:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag brukar träna mina ungefär 2 gånger i veckan med klicker. Det fungerar jättebra! :)

Tjoffsen kan: Give me five, stå på två ben, snurra runt och rulla bollen ^^

Xtra kan: Stå på två ben och komma när jag ropar.

Jag brukar gå igenom alla trix så jag ser om de fortfarande kan, sedan lär jag nya trix. Just nu håller jag på att lära tjoffsen att gå på två ben och jag lär Xtra att snurra ^^

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Tarja
10/30/09, 12:58 PM
#9

#8 Oj oj vad duktiga Tjoffsen & Xtra är Anna!

Baralisah
10/30/09, 3:35 PM
#10

#8 - Tjusig bild!

Vad duktigt av dig att kunna lära kaninerna såna trick. Jag har en klicker hemma, hur bär du dig åt?Glad

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

riiffen
12/4/09, 7:04 PM
#11

Häftigt, skulle gärna vilja testa :)

Jag är inte så bra på olika kaninraser, men någon annan som ser vilken ras den stora grå "fluffen" i filmen?Tungan ute

medarbetare på allergier.ifokus .

riiffen
12/4/09, 7:05 PM
#12

*någon som ser vilken ras den stora grå "fluffen" är?

missade ett ordSkäms

medarbetare på allergier.ifokus .

DEMNJA
12/4/09, 8:14 PM
#13

#12 En angora :)

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

Annons:
riiffen
12/4/09, 11:58 PM
#14

#13 okeej tack Tungan ute

medarbetare på allergier.ifokus .

annaforsgren
12/6/09, 10:42 PM
#15

#9 hihi:) kaniner är smarta har jag märkt.
#10 De första gångerna så klickar man bara och ger en godis direkt efter och säger braa:D när de förstår att ett "klick" betyder godis, så kan man börja träna in trix. Det enklaste är "stå på två ben" då håller man en godis framför nosen och drar den över huvudet så kaninen reser sig automatiskt, då klickar man direkt när den gör rätt och ger godis. Efter ett tag så lär den sig att om den står upp, så får den ett klick och då får den ju godis!:) När den börjar göra rätt så kan man lägga till ett komando med rösten som "upp" då gör man det lite svårare för kaninen. om du inte sagt upp och den gjort som du vill så får den inget klick;D, t.ex. 

Tjoffs kommer alltid ihåg att om han snurrar ett varv så får han godis:P Det ser lite komiskt ut när han snurrar och snurrar, fast jag inte ens sagt snurr eller klickat, han har ett bra minne^^

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

[BonnieL]
2/7/10, 12:17 PM
#16

putt, kul tråd! ^^

Valkyrie
2/8/10, 9:37 PM
#17

det ska jag absolut börja med , valkyrie är ju väldigt lättlärd :D

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Qepta
2/10/10, 8:32 PM
#18

Ska testa, Chili är väldigt nyfiken av sig och lättlärd.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

martzi
1/2/11, 12:55 AM
#19

har testat, men det är ju bara kul när kaninen vill ;)

Fridaaaa
1/2/11, 1:00 PM
#20

Man kanske skulle testa?:D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
annaforsgren
1/2/11, 1:58 PM
#21

Det är jättekul :) ni borde testa att klickerträna.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

martzi
1/2/11, 2:04 PM
#22

hehe jag har inte nån klicker vet inte ens hur man andvänder den (sämst är jagGråter) jag använder bara godis =3

Fridaaaa
1/2/11, 2:55 PM
#23

#22 Istället för att säga "bra" eller "duktig" så klickar du med klickern precis när kaninen gör rätt, sedan ger godis :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

annaforsgren
1/2/11, 8:44 PM
#24

Har du ingen klicker så kan du använda en bläckpenna eller smacka med tungan istället ;D

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

martzi
1/2/11, 10:38 PM
#25

tack #23 och #24 =3

Sasa Allie
4/11/14, 4:28 PM
#26

Jag tror att man kan knäppa med fingrarna i stället har dock aldrig testat.


Fridaaaa
4/11/14, 4:32 PM
#27

#26 Går inte lika snabbt som med klicker och penna. Samt svårt att få det att låta lika med för kaninen.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: