Annons:
Etikettmotion-och-aktivering
Läst 3969 ggr
TereseE
9/17/09, 6:38 PM

Vad ska du göra...

Vad ska du göra eller har du gjort med dina kaniner idag?

Annons:
kallebacken
9/17/09, 7:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Har klippt färdigt en angora idag, har dock två kvar att klippa. Sen så har jag städat massa burar, flera kaniner har fått komma ut och skutta omkring i trägården. Sen så har jag gosat med mina underbara angora ungar.

TereseE
9/17/09, 7:19 PM
#2

#1 Men åh vad söta de är! Kyss

Jag har städat kaninlådor och gett mat som vanligt. Tagit lite nya kort på Diezel och Daisy. När min kära man kommer hem blir det att motionera kaninerna i sele på gården. Glad

Tarja
9/17/09, 7:35 PM
#3

#1 Åh så kär jag blev Kyss 
Jag kommer nog och norpar en med detsamma Oskyldig

Några av kaninerna springer för tillfället här inne, sedan har jag borstat några och städat lite burar.

EricaN
9/17/09, 11:04 PM
#4

Emil fick stanna på mitt rum och sova idag, han var nog trött efter gårdagen då han följde med mig till stallet och hälsade på hästarna några timmar. hopptränade även igår så han förtjänade vila idag!

Nu sitter han i mitt knä och pratar med datorskärmen Kyss

TereseE
9/19/09, 11:11 PM
#5

Idag har jag byggt en året-runt-bur till våran balkong. Mina små fluffkaniner ska bo där tillsammans när Dumle är kastrerad och klar. Finns bilder på min blogg om någon vill se.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[BonnieL]
9/20/09, 11:43 AM
#7

Vad fin buren blev Tessan!

jenny2
9/20/09, 7:05 PM
#8

Nyss hemkommen från landet dit Labis fick följa med. Han fick ut och skutta i sele idag på tomten och hade jättemysigt. Sen har jag plockat massa gräs och grenar så han har ngr dagar framöver när det blir storstadsliv.. Flört

Hannsi
9/20/09, 9:49 PM
#9

Idag har lilleman gjort en massa saker - väckt mig kl 6 på morgonen som vanligt genom att pussa mig en massa i ansiktet, rymt från sin bur (gnager och sparkar på dörren tills den öppnar sig!), rymt från rasthagen (lyfte på kompostgallret och kröp under!), rymt från trädgården ut i parken (rev ner kompostgallret som är för öppningen!), varit ute och hoppat i sele för tredje gången, klippt klorna och pussat en himlans massa. Nu väntar en myskväll framför tvn och en (antagligen) väldigt trött kanin! Flört

[BonnieL]
9/20/09, 10:10 PM
#10

#9 Ojojoj vilken buskanin du har! Skrattande

EricaN
9/20/09, 10:10 PM
#11

#9, ditt morgon monster låter precis som mitt, fast min får vara ute så han rymmer inte men ändå:P

Vi har varit och hälsat på en kompis, sedan var vi ute pch klättrade i en stor backe=) Det var roligt!

Hannsi
9/20/09, 10:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#10 & 11: Haha, ja han är ett riktigt litet monster! Tungan ute Men han växer kanske ifrån det… hehe…

EricaN
9/20/09, 11:16 PM
#13

Undrar om min gör det, han pussar mig i hela ansiktet på mornarna han med =P

Annons:
Baralisah
9/24/09, 7:57 PM
#14

Denna tråd har jag totalt missat. Tyst

#1 - Jösses så söta små lurvbollar du har där! Kyss

Idag har det inte hänt så mycket med mina kaniner, dem har varit ute i hagen och lite i sele.
Senare ikväll blir det mer rastning.
Samt ge mat, grönsaker och så klart gosa lite med dem. Glad

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

TereseE
9/24/09, 8:05 PM
#15

Idag har Daisy varit på riktigt bushumör så jag har uppfostrat henne hela dagen, håller på att lära henne "nej". Hon har underhållit sig med att riva ut våra dvd:er och smaka på mattan. Riktig busunge, tur att hon är så söt när hon hittar på bus i alla fall. Glad

Annars har jag bara gjort vanliga kaninsaker idag som att ge vatten, hö och pellets, grönsaker och byta kaninlådor, mysa med dem osv.

Tarja
9/24/09, 8:13 PM
#16

#15 Haha! Hon låter inte lite busig inte Tungan ute

Idag har jag städat alla burar, gosat en massa, borstat alla och bara gjort vanliga kaninsaker som Tessan :)

jenny2
9/24/09, 9:53 PM
#17

Matat o sånt.. Sen har vi gosat. Laban skulle nog kunna gosa hela dagarna känns det som…Flört. Han har hjälpt mig att rensa skåpen i köket och försökte gräva sig ut till andra sidan..Förvånad. Sen har han fått hoppa lite över kattens klöspelare som jag la ner på golvet mot att han fick gräs till belöning Glad.

TereseE
9/24/09, 10:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

#17 Åh vad kul! Har du bilder? Mina ligger bara under klöspelaren…

Tarja
9/24/09, 10:10 PM
#19

#18 Snuttisar Kyss

EricaN
9/24/09, 10:25 PM
#20

#18 Dom får så góa magar när dom ligger som Diezel =P Emil har börjat lägga sig med benen rakt bakåt så att han ser ut som en kyckling xD

Idag har jag knappt gjort någonting. Morgonmyste en lång stund i morse, tänkte hoppa med honom inför söndag men det blev alldeles för mörks alldeles för tidigt! =(

Annons:
jenny2
9/25/09, 12:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

#18 Men ack så söta Flört!

Har lite bilder från när Labis var ute idag och "storskuttade" i hela lägenheten, naturligtvis där katten är, som förövrigt sitter o lurpassar i bakgrunden…Tungan ute

jenny2
9/25/09, 12:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Allt ska undersökas…Flört.

TereseE
9/25/09, 12:19 PM
#23

#21-22 Han är bara för söt Laban! Känner igen mycket i hans betéende från mina frassar. Glad

Mina har tokrejsat här på morgonen. Det ser så kul ut när de kommer skuttande efter varandra "domp domp domp"… De är ju inte riktigt så lätta och smidiga så. Skrattande

Tarja
9/25/09, 12:37 PM
#24

#21-22 Hahaha du tar så härliga bilder Jenny! Flört
Laban är hur söt som helst!

Måste låta roligt när de hoppar runt som "domp-domp-domp" *fniss*

TereseE
9/25/09, 1:47 PM
#25

#24 Låter som att det kommer två mindre elefanter skuttande. Skrattande

jenny2
9/25/09, 4:13 PM
#26

 #23,24 Tack tack ska hälsa Labis! Måste se hur kul ut som helst med två söta "häffaklumpar" som kommer Tungan ute

#25 Skrattande Ja man hör ju när dem kommer iaf…

Tarja
9/25/09, 4:21 PM
#27

#25 Haha! Så charmigt Skrattande

Annons:
jenny2
9/25/09, 4:25 PM
#28

Idag är inte Labis så nöjd! Han har fått sitta ngr timmar i sin "för lilla" bur för vi haft hantverkare i köket och då vågar jag inte ha honom ute fritt. Nu är dock ordningen återställd och han är ute och skuttar igen Skrattande.

Tarja
9/25/09, 4:27 PM
#29

#28 Haha! Han är van att sträva fritt som en prins *fniss*

Baralisah
9/25/09, 5:34 PM
#30

Små elefanter du har Tessan, känner igen mig med Donna när hon skuttade inne, tror det lät som en liten jordbävning när hon fick sina tokryck! Skrattande

Åh Jenny, din lilla Laban är allt för söt, älskar hans svarta mantelteckning! Kyss

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Upp till toppen
Annons: