Annons:
Etikettdagens
Läst 1594 ggr
EricaN
2009-08-04 00:40

Godmorgon v 32

Jag har suttit här inne hela helgen, vill läsa något nytt nu! ;)

Vad gjorde ni för roligt i helgen?

Gjort något speciellt med eller åt kaninerna kanske? =)

Annons:
TereseE
2009-08-04 00:54
#1

Här hemma har vi haft en slappardag. Diezel kör liksom slappardagar varje dag. Men imorgon ska vi ta en promenad i sele på morgonen så han får lite motion.

Har varit hemma själv idag så då är det inte så lätt att gå ut med både kanin i koppel och barnvagn.

Vad har du gjort idag då?

EricaN
2009-08-04 01:00
#2

Nej det kan inte vara lätt inte!

Själv har jag mest tagit det lugnt. varit hemma med Emil =)

Köpte nya hinder igår, 3 stycken användbara som han hoppade med glädje, kul! =)

men som sagt, städat tvättat och umgåtts med älsklingskaninen (jag har iof bara en =P) det är vad jag har gjort, förutom att ha suttit här inne ;)

EricaN
2009-08-04 01:03
#3

Jag måste bara berömma dig för att du är så aktiv förresten! Alltid kul när sajtvärden lägger ner "jobb" på det dom startat! =D

Ett stort plus är att du är så trevlig jämt!

<3 Erica

TereseE
2009-08-04 13:06
#4

#3 Tack, vad gulligt av dig!

Ändrade i din rubrik och flyttade den till "Dagens". Glad

TereseE
2009-08-04 14:30
#5

Idag håller jag på och letar utbildningar. Vill jobba med djurvård, men det är inte lätt om man som jag redan gått gymnasiet för x-antal år sedan. (Jag är född 1981).

Den utbildningen som jag är mest sugen på finns i Skara -djursjuksköterska och den andra i Finland -djurvård.

Vi har ju Jälla naturbruksgymnasium här i Uppsala, men den enda djurvårdsutbildningen de har för vuxna fokuserar på djurförsök och det vill jag verkligen inte jobba med.

Ska vara hemma med min dotter till årsskiftet och sedan skulle jag vilja börja plugga igen… Glad

EricaN
2009-08-04 21:13
#6

Det är alltid bra att ha planer! Själv jobbar jag just nu med hästar (JAG HAR TRÄNINGSVERK!) och sedan när jag hittar ett jobb så blir jag Elektriker =)

Nu ska jag åka och bygga hinder =D

Annons:
TereseE
2009-08-04 22:53
#7

#6 Skoj! Jag har också jobbat med hästar tidigare, bla som hästtränare på Island.

EricaN
2009-08-05 00:00
#8

Oj Island av alla ställen? =P eller jag menar måste man inte kunna isländska för att klara ett jobb där?

Jobbade du med islänningar?

TereseE
2009-08-05 13:29
#9

#8 Jag lärde mig isländska, bodde där i ett år och jobbade med islänningar. Många pratar danska eftersom de lär sig det i skolan och flera kan lite engelska också men de vill gärna att man ska lära sig isländska.

EricaN
2009-08-05 20:44
#10

Hur lyckades du lära dig isländska? måste vara ett svårt språk?

TereseE
2009-08-06 14:32
#11

#10 Jag har lätt för att snappa upp språk. Nu kan jag inte säga att jag kan grammatiken, den är väldigt svår. Men jag förstår det mesta och när jag var där pratade så gott som flytande.

Familjen som jag bodde i pratade isländska med avaranda och mig, så det var bara att snappa upp för att hänga med. Glad

kallebacken
2009-08-06 17:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#11 Vad duktig du är som har lärt dig islänskaGlad Tog en kurs på univeritet om skandinaviska linguistik/gramatik för nio år sen. Men jag behövde aldrig lära mig tala språket. Tyckte att det var ett väldigt språk.

Var ute och fotade mina angora kaninungar idag. Tänke bidra med en bild på en söt liten viltblå angora kille. Ungarna blir 3 veckor nu på måndag, vad tiden går fort.

TereseE
2009-08-06 17:59
#13

#12 Åh så söt! Är det vanligt med viltblå angoror?

Annons:
kallebacken
2009-08-07 11:34
#14

#13 Tack! Ja det är lite mer ovanligt med viltblåt i angoror. Känner ingen i närheten av mig som har viltblåa angoror. Men det finns några som har i andra delar av landet.  Jag förväntade mig inte att få viltblå i kullen. Det blev en överraskning för mig, jag är så glad!

Upp till toppen
Annons: