Annons:
Etikettdagens
Läst 1521 ggr
Majja12
2009-07-22 16:45

God morgon/dag/kväll v. 30

Hoppas att allt är bra med er alla där ute och att ni njuter av solen! Glad

Själv känner jag mig lite "omskakad" med ordets rätta bemärkelse. I förmiddags var det ett rejält jordskalv här längs norrbottenskusten. Huset och marken skakade ordentligt mycket och ett dovt högt muller hördes. Ganska häftigt så här i efterhand, men just då var jag rätt så skakis Flört Visste inte riktigt vad det var som hände, vi brukar inte ha jordskalv här och speciellt inte så kraftiga. Läste att det mättes till 3,1 på richterskalan.

Vad händer för er idag och i veckan?

*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***

Annons:
TereseE
2009-07-23 00:17
#1

#0 Oj, det lät läskigt! Hoppas allt gick bra annars?

Jag har varit ute i Rullsand vid havet utanför Gävle med familjen. Blev en lång dag för mig och lillan igår. Fick migrän idag och lillan hade feber i morse. Gubben stannade, men fick komma hem idag. Jag åker aldrig bort mer än max en dag, måste ju finnas hemma för mina katter och lilla kaninen.

Annars… Har en ny ögonbrynspiercing och superkort pojkfrisyr - me happy! Lillasyster gifter sig på lördag. Jag är inget fan av att gå i kyrkan och grejer, men hoppas det blir en fin dag för dem. Glad

Shilou
2009-07-23 00:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Usch vad läskigt med skalv. Har själv varit med om ett sådant, fast det var -86 . Inget trevligt alls.

Dagen har jag spenderat med att fixa det sista höet till alla naninerna, har gjort eget i år. Sedan var jag och gubben till en trä & järnaffär för att köpa lite stolpar + viltstängsel som de hade beställt åt oss. Köpte även lite trälister som jag ska göra en flyttbar kaninhage av, är alltid trevligare för kaninerna om man kan flytta den vartefter de betar av gräset så att de får färskt. :-)

(Satt och myste lite med Sune igår kväll i hans hage och då passade jag på att fota.)

kallebacken
2009-07-23 11:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vad obehagligt med jordskalv, har aldrig upplevd en själv. Det verkar som det blir vanligare nu i Sverige.

Ska snart ut i regnet till kaninerna, och sedan iväg till Göteborg och handla med min man (vi har semester nu Glad).

Fick en kull med angora kaninungar i måndags, ungarna har börjat få lite päls nu. Så det är myket spännande att se vilka färger det blir.

Bjuder på en bild på en av mina angora bebisar. Jag gissar att färgen på den lille är viltblå.

Önskar alla en bra dag!

TereseE
2009-07-23 15:28
#4

#2 Han är så ljus och fin din Sune!

#3 Kul med bebisar, hoppas du vill visa fler bilder när de växer.

Nu ska vi ner på stan och käka kinamat och handla till bröllopet på lördag. Ikväll ska jag och en kompis ha tjejkväll med kex och ost. Glad

kallebacken
2009-07-23 21:54
#5

#4 Jag lovar att det blir fler bilder på mina angora bebisar.

Hoppas att ni får en underbar dag på din syster bröllopsdag nu på lördagGlad Vad roligt!!

#2 Vad duktiga ni är som har fixat eget hö till era kaniner!

Shilou
2009-07-23 23:14
#6

#4 Tack, han är helt underbar. :-)  Han är lite full i sjutton just nu. Har fått någon slags separationsångest tror jag, för han har börjat rymma ut ur sin utehängnad på ca 30kvm som ligger bakom vårat garage och där bakom är det inhängnat i flera utegårdar speciellt för kaninerna då vi har fler.Men även för att  de ska få vara ifred från hundarna.vi släpper ut honomoch de andra varje morgon men det tar inte lång stund förrän han smiter ut och tar sig in till oss och barnen inne på gården som är inhängnad för hundarna, så vi brukar få ta in hundarna och "Lilla Sune" :-P  Är med oss och skuttar på 1800kvm istället. :-)

#5 Tack! :-)  Jag har ju den möjligheten och sen vet jag ju vad mina kaniner får i sig. känns bra  trots slitet. :-)

Annons:
TereseE
2009-07-27 14:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 Låter som att han har ett stort behov av sälskap eran Sune. Glad

Idag jobbar min man (semester egentligen men har svårt att hålla sig borta från jobbet) så det är bara jag och lillan, katterna och kaninerna hemma. Hunden är Robbans och följer alltid med husse till jobbet, får han inte följa med blir han jätteledsen.

Idag har jag städat och fixat här hemma och gosat massor med världens bästa mysfrasse Diezel som kom hem igår.

Shilou
2009-07-27 21:01
#8

#7 Ja han är helt otrolig vår Sune. Skrattande  Trodde aldrig att en jätte kunde bli så snäll, trevlig och go. Jag har ju mer erfarenhet av mindre kaniner och visst de är också väldigt mysiga och så men Sune har en sådan härlig personlighet som jag inte tycker att de andra har visat. Han är verkligen kelen av sig.

#7 Vilken kanonfin Frasse du har, Jättemaffig och härlig färg. Är han gammal? Skrattande

TereseE
2009-07-28 02:59
#9

#7 Han är född 080601 så han är lite över året.

Upp till toppen
Annons: