Annons:
Etikettnya-medlemmar-presentation
Läst 6080 ggr
Fridaaaa
6/13/11, 9:23 PM

Medlemspresentation

Här kan alla medlemar skriva en liten trevlig presentation som sig själva och gärna visa en bild också  Skrattande

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Fridaaaa
6/13/11, 9:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag kan ju börja!

Frida heter jag och är Medarbetare här på denna underbara sajt!
Fick min första jättekanin sommaren 2009, Albin (som de flesta här inne känner till). Han var då 1 år gammal och omplaceringskanin.

Jag är 21 år gammal, bor ute på landet, trivs som fisken i vattnet ute på landet. Har 6 kaniner (5 dvärgkaniner, 1 BJ), 6 marsvin, 1 hund, 2 katter och höns. Så har lite djur. Jobbar som timvikare på förskolor men ska förhoppningsvis plugga till hösten. Älskar att fotografera, att vara med mina djur, umås med killen & vänner, att promenera i skogen mm. Gick på naturbruk smådjur/hund på gymnasiet och har haft kanin och andra djur i hela mitt liv! Skrattande

Favoritmusik är rock, punkrock och lite annat som faller mig in.

Om ni har några frågor, så är det bara PM:a mig Skrattande Ingen fråga är dum Skrattande

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Airo]
6/14/11, 12:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bra idé Frida!

Jag heter då Victoria och såg ljuset den 12 februari, -97, jag är alltså 14 år. Jag är Medarbetare här på Jättekanin iFokus.
Jag skaffade min första kanin 2008 och hade honom som "prov" under sommaren till november. Sedan dess har jag alltid haft kanin.

Jag har ett brinnande intresse för djur, men speciellt kaniner och hundar, vilket inte är så konstigt. Jag har även ett stort intresse för målning och fotografering.

Jag bor just nu med min mamma, pappa och storebror i en gul villa placerat i Ljung/Herrljunga i Västra Götalands län. Vi äger 2 hundar, Rottweiler och 14 kaniner, varav 7 är ungar (dvärgkaniner). I skolan har jag det väldigt lätt för mig, även med kompisar. Blir dock kallad för Emo och Victor, men tar det inte illa vid då jag faktiskt kan hålla med om att jag är mer som en kille än tjej.

Jag kommer senare plugga som veterinär eller konst, vilket jag tror skulle passa mig fint. Vi får väl se vad som händer..

Min musiksmak är väl mest punk, rock och lite blandat. Lyssnar mycket på Silverstein, Shinedown, Raubtier, Rammstein, ICP (Insane Clown Posse), Skindred, ja, jag tror ni förstår vad det är för sorts musik jag lyssnar på?

Dålig bild på mig, men den får duga.. Glad

[Sara-]
6/22/11, 11:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Okej kan göra en :)

Mitt namn är Sara och jag är 16år (95a). Jag bor i en lägenhet i Göteborg med min pappa och mina 2 kaniner. Till hösten ska jag börja gymnaiset med inriktiningen Djurvård. Kaniner har jag haft sen 2005 i olika raser. jag har även fött upp lejonkaniner och Dvärgvädurar. Men då jag nu bor i lägenhet med pappa så kan jag bara ha 2 kaniner tyvärr :P Min förra uppfödning hette Yambos kaniner. Och kommer nog startas upp sen igen.

Förutom kaniner, så har jag ett intresse för foto och fotar med en Nikon D3000 som är jätte bra!  JAg gillar även att resa, umgås med vänner,festa och bara leva livet!

Mina kaniner är en vit blåögd Dvärgvädurs kille vid namn Jeppe som är 3år och sen har jag en liten viltgulmanteltecknad Dvärgvädur/Franskvädurs tjej på 3månader. och hon lär bli stoor! för hon är redan nästan större än min Dvärgvädur!

idamli
7/19/11, 10:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Mitt namn är Emelie och jag driver en blogg på idaMli.blogg.se där bloggen handlar mycket om min Belgiska jättekanin som nu är 13 veckor, vår lilla Roxy

Jag och min fästman bor i ett hus tillsammans, jag blir 22 år i sommar. Är ni nyfikna på mitt liv som mamma till en kanin så kika in på bloggen! Där finner ni mycket, allt från outfits, inredning, kaninliv och annat snack

Tack för mig!

Mamma till belgisk jätte ♥
Följ vårat liv: idaMli.blogg.se

idamli
7/19/11, 10:07 PM
#5

Vår belgiska jätte inomhus ♥

http://videofy.me/v/251800

Mamma till belgisk jätte ♥
Följ vårat liv: idaMli.blogg.se

annaforsgren
9/11/11, 1:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hej! :) Jag heter Anna Forsgren och är 18 år gammal. Jag har hållt på med kaniner i ca 6 år nu, då jag skaffade min rexkanin Tjoffsen. Vi höll på några år med kaninhoppning och det var nog så jag blev ännu mer kaninnörd. Laban kom då in i mitt liv, en vädurskanin med hoppstam och en överdos av energi, vilket tyvärr överslog i rädsla och agressivitet. Det gjorde att han blev svårhanterlig på tävlingarna och han flyttade till en fodervärd. Där blev han tyvärr snodd av någon under natten och sedan dess har jag inte fått se han igen och vet inte vart han tog vägen :/. Efter Laban blev jag förälskad i Teddyvädurar och mötte Louise som har tussilagons kaniner och jag köpte en teddy från henne som heter Xtra. Han är nu 3,5 år gammal.

Mina kaniner bor tillsammans med mig och min mamma i en lägenhet i stockholm. Tjoffsen bor inne i mitt rum och Xtra bor på balkongen. Jag har slutat med kanintävlingar, men brinner fortfarande för kaniner. Funderar på att starta en kaninuppfödning med rex i framtiden då jag flyttat hemifrån. En gerbiluppfödning är jag också väldigt inne på att starta.

Förrutom att hålla på med kaniner älskar jag att fotografera, måla, vara med kompisar, pojkvännen och att vara i skolan. Jag går sista året på Spånga gymnasium där jag går inriktning djursjukvård. Eftersom att mitt drömyrke är att bli djurskötare på djurpark.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Annons:
idamli
9/11/11, 6:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ni som har blogg kan ju skicka bild på er kanin och blogglänk! Tänkte göra en presentation på bloggen med olika kaninbloggar :) Finns under: tävlingar.

Mamma till belgisk jätte ♥
Följ vårat liv: idaMli.blogg.se

Ravynsfair
10/11/11, 12:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Hej!

Jag heter Susanna och är 19 år gammal.
Kaninerna har varit en del av mitt livi i nu 11 år och 3 månader :3
Jag är en obotlig kaninnörd, kommer aldrig att kunna vara utan dem.

Jag flyttade hemifrån som 16åring.
Bor ihop med min nuvarande sambo sedan februari.

Mitt liv kretsar kring kaniner, eller kring djur över huvudtaget.
Hos oss bor nu -
6 kaniner (1 Dvärgvädur, 2 minilejon, 1 dvärghare, 1 hermelin/lejon/dvärgvädurmix och 1 Belgisk jätte.

Vi har även en Schäferhane på 7 år, 2 katter och 4 fiskar.

Jag har även ett Fjordsto på 25år, inte min på papper men har ändå henne som min egen.
Omskolar henne till Western för tillfället vilket hon trivs väldigt bra med.

Vad finns det mer att säga?
Jag tävlar aktivt inom kaninhoppning, ska även börja med utställning.
Dock har jag och kaninerna tagit en vintervila från hoppandet.

Ni hittar mig och djuren på min kaninblogg, länk har ni HÄR.

Kram!

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Fridaaaa
10/11/11, 9:50 AM
#9

#8 Välkommen hit :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[nataschaj]
11/8/11, 3:23 PM
#10

#8 vad för färg e de på kaninen du håller i??

Heter då Natta är 23 år bo satt i göteborg med mina hundar å katter.

Tyvärr finns de inga fler kaniner i hemmet just nu pga personliga skäl.

Hur som, så kommer det komma en frassa till mig nån gång under nästa år innan sommaren men beror på hur uppfödaren planerar in parningarna. Har inte bestämt mig ännu för vilken färg med de är antingen viltgul viltgul manteltecknad eller vilt grå. Hane!.

Kommer vara lös gående inomhus.

Har praktik på en ridskola, och börjar fundera på å skaffa häst den dag jag har ekonomi till det. Tur ja har en toppen tjej kompis som är elit ryttare inom hoppning.

Hundarna gör ja inte så mkt med förutom dem hänger med till stallet. Lite wp  å promenader. Lite träning å det, men de är ibland.

Ja, finns inte så mycket att säga.

Ravynsfair
11/9/11, 3:10 PM
#11

#10 Han är Zobel Siames brun :)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Sophieeee]
11/19/11, 2:18 PM
#12

Hejsan! :) Sophie heter jag och är född 97, så jag är 14 år. Är en glad tjej som bor nere i skåne tillsammans med mina underbara 4 kaniner & en liten katt :) Tränar och tävlar kaninhoppning med mina kaniner som jag tycker är super roligt!

På fritiden är jag mycket med kompisar, pojkvännen och såklart mina kaniner :) Funderar också på att skaffa en liten vovve som jag gärna skulle vilja träna och tävla lydnad :D

Det var lite om mig :)

[EllenAlicia]
1/5/12, 3:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

hej, jag heter Ellen och är 13 år. jag bor i värmland med min syrra, mamma pappa och kaninerna Zingo och Zira, dom bor ute :) jag ska börja tävla i kaninhoppning den 11 februari.

på fritiden så brukar jag va med mina kaniner och kompisar ritter ofta framför datorn eller TV:n xD

Annons:
joheck
5/5/12, 10:52 PM
#14

Hejhej!

Här har jag missat att skrivaFörvånad.

Jag heter Johanna och är 21 år. Bor uppe i Luleå men kommer ursprungligen ifrån Uppsala. Jag delar mitt hem med en frasse (Tyko, som ni kan läsa om i kaninpresentations tråden) och en papillon. Pluggar ekonomi vid Luleå Tekniska Universitet (LTU).

The EndFlört

[Linneape]
5/13/12, 8:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Linnea är mitt namn och jag är 17 år. Jag går musiklinjen och har sång och gitarr som instrument. Jag jobbar också som fotograf. Fotar modellfoto för det mesta, och andra spännande fotojobb.  Bor på en gård 3 mil om skellefteå med kaninerna lilltjompan och joel=)

dermot
5/14/12, 12:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Shiiiit asså… har inte ens märkt denna tråd xD

I alla fall så heter jag Annika Helgesson och är bosatt i Skåne, är 15 år gammal (97a) och har haft kaniner i hela mitt liv. Men vår första jätte var en viltgrå Belgisk jätte som vi hade 2008 tror jag. Hans namn minns jag ärligt talat inte…

Sedan har jag haft en viltgråbrokad Belgisk jätte (antagligen Tysk jättesheck i henne med pga teckningen) vid namn Coccos, hon är på pricken lik Fridas Albin;)) och sedan en svart tysk jättesheck/dvärgvädur vid namn Myran som jag bara fick ha i 4 dagar:(. Ett halvår senare ville jag ha en ny jätte, det blev en Nässlan, viltgrå Belgisk jätte. Även hon dog pga svåra problem med magen..(!) redan någon vecka efter att jag fått henne. Detta var under 2009-2010.

2011 bestämde jag att det fanns rum till en jätte. Saknaden efter de andra var stor och då fick jag hem en viltgrå manteltecknad Fransk vädur, vid namn Lars "Lasse". Redan någon månad efter ville jag ha en till frasse eftersom jag kärat ner mig i dessa så totalt! Så då var det till att hämta Cerice, en viltsiames blå (alt. schwartzgrannen blå) fransk vädur med en liiiiiten gnutta Belgisk jätte i sig. Denna damen har verkligen utvecklats! Från att inte ens varit hanterad alls och fullständigt hysterisk, till att kunna ligga alldeles avslappnat bredvid en eller om man öser ner halm från gällen.

Jag fick min första jättekull i december 2011, tyvärr så blev de ihjälbitna dygn 4 och parade Cerice med Lasse igen, då gick hon tom… Så en sista gång och det resulterade i 9 små bebisar varav 8 lever idag!

Tror dock inte det blir fler jättekullar här, kostar massor att föda upp och svårsålda, men denna kullen var verkligen efterlängtad!

Får sluta här, internet försvinner strax;) Berättar mer imorgon;D

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Fridaaaa
5/14/12, 4:43 PM
#17

#16 Fy på dig som missat trådenFlört

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

dermot
5/16/12, 9:48 PM
#18

#17 Ja! Och fyyy på mig som inte fortsatt;) har haft dator + mobilförbud och får endast ha det en timme ikväll, så får fortsätta på min story of my life senare till helgen! xD

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Fridaaaa
5/17/12, 8:41 AM
#19

#18 Väntar med spänning Flört

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Viccan92
5/19/12, 9:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Antar att jag nu får väl berätta om mig själv. Har ju varit medlem ett tag nu.

Heter Victoria och är 20år. Kommer nu i sommar flytta till stockholm med min ja då blir det fästman. Kommer ta med två av mina kaniner så därför säljer jag just nu resten. Får ju inte plats med alla i lägenhet. Kommer även ta med min hund. Sen har min pojkvän även två egna kaniner. Mina två katter hämtar jag när vi skaffat hus.

Har haft kaniner mer eller mindre hela livet och har fött upp lite blandraser med. Skulle börja föda upp renrasigt nu men så träffade jag ju min pojkvän. Min pojkvän har en dvv hona Molly och en lejonhuvad kastrerad hane Melvin som bor inomhus. Jag kommer nog ta med en holländare/dvv hona och ev min kastrerade frasse hane Merry eller min holländare hona Rachel. Blir nog Merry. Åh herregud säger jag. Men min pojkvän älskar honom. (Han har inte sett den jobbiga sidan än XD). Tyvärr är det ju så att Merry trots renrasig och så är för liten väger nog knappt 5kilo just nu och är lite tjock. Jag ville liksom ha en riktigt stor frasse. Men jaja min pojkvän vill ju ändå ha en innegående Belgisk jätte när vi skaffar hus. Då får jag min efterlängtade jätte. Då ska jag verkligen kolla upp att föräldrarna är riktigt stora.

Förutom kaninintresset så gillar jag hundar otroligt mycket. Just nu jobbar jag som dagmatte och har min egna hund med en dag i veckan. Förhoppningsvis ska vi börjar träna mer aktivit i Stockholm för där är nära till brukshundklubben. Sen håller jag på en del med katterna men förutom kel, pälsvård och mat klarar dem sig ganska bra själv.

Ja detta var väl lite om mig. Vet inte om mer behövs. Sätter in en bild med. Är när jag är fixat inför studentbalen så är inte så fin i vanliga fall.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Annons:
EbbaG
5/20/12, 3:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Hej!
Jag är en 17årig tjej som just nu äger 1 kanin, en belgisk hare som nu är 8 år gammal!
Ska även snart få en Fransk vädur, längtar verkligen! Jag har epilepsi sen 4 år tillbaka och just nu är det lite jobbigt med medicinen. Jag är medryttare på en jättefin häst, ett sto född -98 och rider även på ridskola! Har nu också börjat bli ganska mycket fotad, som jag verkligen tycker om, av en kompis som gillar att ta kort och redigera!

SannaHolmgren
7/10/12, 10:53 AM
#22

Hej, en liten presentation av oss, då vi blev medlem i jättekanin iFokus idag. Idag blev vi även ägare till en herre på omkring 8 v, vit med mörk teckning. Har ingen kamera ännu, men bild kommer vid annat tillfälle. Kaninen är korsning belgisk jätte/fransk vädur. Tidigare har vi bara haft dvärgkaniner så detta blir en ny spännannde erfarenhet.

Ägaren till kaninen är min dotter på 11 år, jag tycker nog det är lika spännande var gång vi får hem en ny familjemedlem. Mer om mig på min presentation.

vildamalin
7/10/12, 1:04 PM
#23

Hej, jag heter Malin. Det är min kanin som sanna skrev om i inlägget ovanför. Han är fortfarande lite rädd av sig. Men det blir nog bättre snart. För jag tänker vara med honom varje dag. Jag har en shettis som heter Muller. Världens snällaste.

HonHonDenDära
8/5/12, 1:01 AM
#24

Tjosan!

Det är jag som är Nataschaj! om ni kollar längre upp.

Har nymera 1 hund, schäfer valp och planerat in och köpa mig en satin rex vit blåögd dvv till 2013. Sen är de stopp på kaniner tills Store man har gått bort, vilket ja hoppas att de dröjer flera ååår innan dess.

Ja, de ska bli en flickvän till L&L, som också står tillförfogan för era frasse tjejer om ni är intresserade. (fram till kastrering som sker ev nästa år)

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

Thowas
9/19/12, 8:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Jag heter Ewa, är 28år och bor med min man och 4 barn i hudiksvall.

Just nu har jag 13 kaniner hemma av olika raser. har både hermelin/lejon, rex/hermelin, lejon, hermelin och nyligen fått min efterlängtade franska vädur.En svartmantlad hona på 4 mån.

Jag och min man hade musuppfödning för ca 1 år sedan, men då han fick astma så gick det inte ha nå smådjur alls inne.  Provade med en kanin ute som funkade bra och sen har det uttökats med tiden.

[Ingo.*.Ted]
10/30/12, 3:29 PM
#26

Hej på er! :) Jag är 13 år och har 2 marsvin och 1 katt. Nej, jag har ingen kanin! :/ Men jag skulle gärna vilja ha en Fransk Vädur! Av alla kaniner är den min favorit ras, den verkar vara så gosig och ja.. gullig! :D Har haft kaniner förut, ett gäng med lejonhuvad kaniner, och fått kaninungar 2 gånger. :) Men nej, jag och dom klickade inte direkt, dom var inte intresserade av att kela, ibland så ville dom kanske sova i knäet en stund men mer en så var det inte!

Jag blev medlem på den här sidan för att jag älskar kaniner och vill lära mig mer om den Franska väduren! :) Har ingen bild på mig då kameran är paj, men hejdå, vi ses väl i trådarna! ;)

Upp till toppen
Annons: