Annons:
Etikettnya-medlemmar-presentation
Läst 8192 ggr
Fridaaaa
6/13/11, 9:24 PM

Kaninpresentation

Här tänkte jag att ni gärna får presentera era jättekaniner (jättekorsningar går såklart också bra). Gärna med bild också Skrattande

EDIT: Undvik långa konversationer! Hänvisar er till Klotterplanket som ligger nålat till vänster. Glad //Annika - Medarbetare.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Fridaaaa
6/13/11, 9:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej! 
Albin heter jag, är en Belgisk jätte (med ej godkänd färg)  som fyllde 3 år nu i maj. Jag kom till min matte och husse sommaren 2009 då mina förra ägare hade tröttnat på mig. Jag hade för långa klor och hade bott i en lite för liten bur. Men nu bor jag i en bod och lever livet. Gått upp i vikt har jag med och fått klorna fixade.
Jag är en nyfiken herre som gillar att vara med och att busa med matte och husse. Gillar inte så mycket att sitta i knäet men bredvid går bra.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
LiTTen
6/23/11, 6:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Mina herrar heter Lillen och Tiger.

Tiger heter egentligen Brantas Tiny Tiger och är 1,5år gammal. Han kom till mej för lite över ett år sedan från Brantas gård där jag köpt honom. Hos mej är han sällskapskanin och har fått vara avelskanin också men ungarna räknas som korsningar då Tigers "fru" inte har papper. Tiger är nyfiken och social och gillar alla utom sin son.

Lillen är Tigers son som blir 1år i slutet av augusti. Han föddes hos mej och han var minst i kullen och var på väg att dö pga matbrist. Han bara låg och blev trampad på av sina dubbelt så stora syskon och så kunde vi ju inte ha det! 2 ungar hade redan dött, för jag gör inget för kaninungar som är under 2 veckor då dom är svårare att rädda då. Dock brukar jag om jag är säker på att dom inte klarar sig slå ihjäl dem. Lillen var tuff och härdade ut tills han var lite drygt 2 veckor. Jag avvaktade då jag trodde han skulle, med sin livsglädje, klara sig utan att jag blandade mig i. Men då han blev svagare och bara låg så tog jag in honom och gav honom vad som fanns hemma (det var helg och då går det inte att få tag på utbildade veterinärer som jag då helst ville prata med) -grädde med äppelsaft i en spruta utan nål. Lillen åt det han kunde och han fick ligga i en kakburk med en värmematta under sig. Under dagen rymde han ut på golvet och bajsade och kissade :/ På kvällen satte jag in honom till mamma för att han skulle få lite mat av henne iaf. Sedan nästa dag tog jag in honom igen och sedan behövde han inte komma in igen. Sedan var han den mest matsugna kaninen och kom springande när foder och gräs serverades ;) Nu tycker han att det är roligare att hitta på bus än att äta så han är fortfarande lite smal, men det tar sig sakta men säkert.

Sammie är Lillens mamma och kallas allmänt för "Lillan" för hon var också minst i sin kull. Jag köpte henne när hon var 2 månader i tron att hon var en hane (min kompis kanin från början och vi könsbestämde) men det visade sig senare vara en hona när jag gjorde en dubbelkoll när hon var äldre. Hon är nu 2år gammal och den fulaste kanin jag vet. Hon är anningen överviktig men går på bantning och hon har en ful hakpåse, men annars älskar jag min lilla tjej :D

På bilden är Lillen som 2 veckors unge

[Sara-]
6/27/11, 11:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Kan ju då presentera min lilla flicka Nova.

Nova är en blandning mellan Dvärgvädur och Franskvädur, så hon är inte renrasig jätte men hon lär bli stor ändå! Nova är född 16April 2011 så hon är inte alls gammal, ska bli kul att se hur stor hon blir som full vuxen :) Hon är viltgul manteltecknad.

Nova älskar att springa! den fluffkorven är verkligen helt galen! hon måste aktiveras 24/7 annars blir hon galen. Det bästa hon vet är att springa lös i rummet, hon gör glädje skutt hela tiden och är helt galen! haha ett riktigt busfrö som får en att skratta :)

idamli
7/6/11, 8:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Tjena, Roxy här och är född i Ramvik (ca 50 mil från min nya mamma) den 17 april. Idag är jag 11 veckor och 3 dagar gammal. Jag är ganska ung fortfarande men väger ändå 2100 g :) Jag hoppas jag blir lika stor som mamma och pappa, dom var riktiga bamsingar ^^

Jag älskar min päls, jag tycker faktiskt att jag blev riktigt snygg :) Mycket snyggare än brorsan också som morsan först hade tänkt ta,näe nu ska vi inte snacka skit om lillbrorsan som är mycket mindre än mig ^^ Jag trivs då himla bra hos min nya mamma. Hon pysslarom mig hela tiden. Hon ger mig morötter morgon och kväll, allt för att göra mig nöjd :) Så himla snäll mamma jag har.

Jag blev jätterädd då hon skulle klippa klorna på mig, jag var lugn i början men sen fastnade min tass i korgen där bak. Inte lätt förmamma att klippa då jag börjar sprattla. Det gjorde bara lite ont, hon är då förlåten nu iaf, bara hon klipper försiktigare nästa gång :)
Jag älskar mitt nya hem. Och pappa som gjort ett så fint krypin åt mig där inne :) Där ligger jag och sover om nätterna och myser i höet. Sen på morgon skuttar jag omkring i hagen där jag trivs som allra bäst :)

Ni får veta mer om mig längre fram, då jag vuxit till mig och blivit stora killen :) Ni lär ju få se ett antal bilder på mig iaf, känns som att jag är värsta modellen då mamma står och fotar mig hela dagarna ;) Det är många som tycker jag är väldigt snygg och charmig, har hörtrykten om det..

Tack mamma och pappa för att ni finns ♥ /Roxy

Mamma till belgisk jätte ♥
Följ vårat liv: idaMli.blogg.se

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
dermot
7/7/11, 10:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Kan ju slänga in lite info om min Lasse :)

Lars heter jag, men ni kan kalla mig Lasse och är en fransk vädur i färgen viltgrå mantlad (ev. brokad?). Jag bodde förut hos en farbror som födde upp mig men nu bor jag hos min nya matte Annika. Jag flyttade hit idag (7 juli 2011) och ska bo här i hela mitt liv om allt går enligt mattes planer.

Jag är född den 27 mars 2011 så jag är fortfarande en liten skit! Jag har träffat många nya kompisar och ska förhoppningsvis få träffa en tjej längre fram också! Kloklippning ska göras nu i veckan då matte tycker att det vore bra, vi får se hur det går, är ju rätt sprattlig av mig! ;)

Då jag är mattes första Franska Vädur får ni andra gärna komma med tips och råd om hur jag ska trivas som bäst om det är något särskillt med just min ras!

Många kramar Lasse!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Lusthan
7/25/11, 8:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Jag har en "liten" Sture som bor hemma hos mig i mitt kök. Där kommer han få bo tills jag är säker på att han inte gör ifrån sig alldeles för mycket överallt. Sture är en svart Belgisk jätte på cirka tre månader.

Han är väldigt nyfiken och tycker mycket om att titta runt både här och där. Skuttar upp i sängen eller i soffan och spanar och skuttar ner sen igen. Trappen är jätterolig.

När han slappar så har han den skönaste stilen av de alla. Han ligger helt raklång, bakbenen utåt och frambenen framåt. Där ligger han och myser på en matta, i trappen eller något annat skönt ställe där han har koll på läget.

Sture har börjat att komma på inkallning. Han verkar inte särskilt svår att dressera eller få att komma när man ropar på honom. I alla fall inte om man lockar med något gott.

Det mesta verkar gå i och det är ganska stora mängder dessutom. Tack och lov så tuggas det inte än så länge på sånt som man inte ska tugga på utan på sånt som är okej för kaniner, såsom pinnar och sånt gottigt.

Sture är ordentligt svår att få med på bild för han vill bara gosa hela tiden. Behöver ha en riktigt snabb kamera för man kan ju inte bara få med en massa nosbilder hela tiden. Det är ju inte lika kul…

Han är i vilket fall väldigt en väldigt söt och go kanin med jätteöron. :)

Meilichia
8/26/11, 10:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Hej! Jag och min sambo Therese ( T-T ) har en viltgul Belgisk jätte på 4 månader. Hon heter Elune och har en helt underbar personlighet! =)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
zickan
9/14/11, 3:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Min Fossing är född 17 Juni med 13 syskon. Mer vet jag inte om henne. Väldigt hanterat från början, älskar kela och få vara med. Mycket mjuk i kroppen och lätt att plocka upp. Hundvan sedan innan och har börjat favoritsera min bullterrier på ett år. Kryper upp mellan hundens ben och ska sova.

När matte inte kan ha koll på mig så sitter jag i en 140 bur med 5 kompostgaller till hage framför eller får jag gå på balkongenom vädret tillåter. Där är det inrett med lektunnel, biobädd, 3 hus, grävlåda och massa olika nät bollar fyllda med grönt och hö.
Men flera timmar om dagen får jag var med ute på halva lghten med hundarna, matte och ibland även råttorna.
Jag älskar att krypa upp bredvid matte i soffan där jag inte får vara. Eller under/bredvid en sovande go hund. Är matte i sängen med råttorna så kommer jag mer än gärna upp för att tigga en klapp eller försöka busa med råttorna som inte förstår hinten.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[maddash]
10/10/11, 7:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Här har ni vår lilla Elvis (Lillhems Nikodemus), drygt 4½ månader gammal och en bastant kille på strax över 4 kg. En bortskämd men ack så underbar varelse. Spenderar sitt liv inomhus där han oftast ligger och vilar under köksbordet med utsikt över köket.

Väldigt orädd för och tar det mesta med ro. Social och älskar att bli klappad, helst på huvudet! Äter nästan allt men favoriten är sånt man inte bör äta som kanin, typ kattmat.

Är från idag kastrerad så nästa år kan han gå ute i stora hagen på 108 kvm tillsammans med mina två kaninhonor. Blir nog riktigt bra!

Mycket mer vet jag inte om man behöver säga Glad

Denna kommentar har tagits bort.
Ravynsfair
10/10/11, 11:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Här har ni min Vackra dam, Ophelia.
Hon är en Viltblå BJ på 3 månader.
Bästa vän med min 5,5år gamla Dvärgvädursherre.
(Han behandlar henne som den "lilla" prinsessa hon är)

De bor frigående inomhus i vårat gästrum på ca 15kvm, mer yta kan jag inte ge dem just nu då vår Schäfer på 40kg är vääldigt nyfiken.
(Inte dum men vill gärna leka lite väl hårdhänt)

Ophelia älskar att hoppa över hinder, stockar och sten.
Framtida "hoppkanin" kanske?
(Tävlar hoppning med mina andra kaniner)

Inte som fullvuxen men nu som "ungdjur", innan hon blir alldeles för stor och klumpig.

Följ oss och mina andra kaniner på min blogg, Livetmedkaniner!

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

dermot
10/11/11, 9:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

#24 Nejmen hallå! (P1XEDMOU5E på bdb) :D

Får väl lägga in lite om min älskade Cerice också! '

Cerice är uppfödd hos en som föder upp slaktkaniner och uthyrningskaniner. Cerice var en av slaktkaninerna. Om det inte hade varit skördefest på Öland just den vecka jag skulle kolla, hade jag inte haft henne! Är väldigt glad att inte lastbilen kom i tid! För denna skönhet är ju bara hur mysig som helst!

Och hon är ju då Lasses (#12) flickvän!

Hennes färg är vi 99% säkra på att det är Schwarzgrannen! Supervacker är hon!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Sara-]
10/13/11, 5:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Tänkte göra en ny presentation av Nova då den jag gjorde tidigare är lite gammal, och hon var väldigt ung då!

Okej så min lilla kanin heter  Yambos Nova (själv uppfödd). Hon är en Dvärgvädur/Franskvädurs tjej. Hon är född i April 2011 så hon är alltså snart 1 år. Nova är viltgul manteltecknad.

Nova är en tjej som tror att hon är väldigt tuff, och visar sig väldigt tuff, men igentligen är hon inte det. Hon är rätt feg och är ex. rädd för katter när hon själv är större än dom, och hon är lite nervös för nya platser. Men sin bur, den är hennes! lite butter kan hon vara där, men det är ju tonåren. Nova är annars en väldigt go kanin! Hon gillar att bli klappad på huvudet och är väldigt nyfiken, fast i hennes takt.

Vet inte hur mycket hon väger, men skulle gissa på 5kg.

Här kommer en nytagen bild på henne! :)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[EllenAlicia]
11/9/11, 4:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Zira blandning mellan franskvädur och holländare :) är nu 5/6 månader

Denna kommentar har tagits bort.
Pelzi
12/24/11, 5:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Min Franska vädur Max är ca 3 månader och fick han idag i julklapp :), han var minst i kullen därför var han tvungen att stanna hos mamma lite längre.
Han är viltsvart  och är verkligen kelig och go kanin :)
Jag hade önskat mig länge en Frasse :)

Bild på han inte så bra men den enda jag har på han.

http://emmaskaninselar.blogg.se/

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Ravynsfair
2/1/12, 4:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Kanske ska ta och uppdatera hur min "lilla" dam ser ut nu. 
Tidigare inlägg var #24
Såhär ser hon ut nu, snart 7 månader gammal.
(blir 7mån den 7e feb)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Crazzysazza
2/24/12, 10:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Här är min Belgiska jätte/ Frasse korsning som jag hämtade igår..

Siter och funderar på namn en Tindra kanske jaja vi får se med Tiden.

Jag tycker hon har små öron för att vara Bj.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
joheck
3/18/12, 6:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Tänkte jag skulle presentera min jätte^^. Han heter Tyko och är en två årig fransk vädur (kastrerad). Han är über social, trygg, lugn och klok, och han älskar mat.

Här kommer en bild på han (färgen är havana manteltecknad).

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
MaxL
3/20/12, 10:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Här är min jätte Ceasar. Växer så de knakar. 16v nu ungefär :) Bor med mig inne i en etta på 30kvm, buren tog jag bort redan första dagen då han aldrig var i den. Ända hysset han hittat på än så länge var att hugga min ljudsladd som jag gömt undan fint ( trodde jag ja… ) haha. 
Älskar att leva rövare om nätterna och mornarna, älskar att väcka husse genom att kuta runt som en dåre i hallen och dra med sig mattorna till en stor hög.
Var ganska skitnödig i början när jag fick honom, ca 2-3v sedan. Men nu så är han lugn och blir nyfiken när man kommer och sätter sig brevid han. Kommer dock inte självmant och söker uppmärksamhet ännu, så vida jag inte har spenatblad i handen hehe, då blir han gosig.
Ännu inte klippt klorna hans, så det blir nog en upplevelse då det är bra med krut i den '' lilla '' krabaten.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
hjartelyckanskaniner
4/25/12, 7:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Tjenixen!

Detta är Rumba The Queen Of Death som jag så coolt heter. Morsan har dock döpt mig till Rut. Töntligt va?
Jag har varit hos min nya morsa i 3 dagar men har redan bott in mig och tycker det är skönt att slippa syrrorna och min riktiga morsa. De var värligt sura och hoppa på den största flicka, mig.

På söndag ska jag och matte göra vår första tävling ihop. Jag har tävlat en gång men då var hindrerna stora för bebisar, jag är ju stor flicka och kan hoppa större hinder! Men det är minst lika roligt att putta ner bommarna med nosen, hihi.

Här är en bild när morsan håller mig. Visst är jag fin? :D

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Linneape]
5/18/12, 1:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Här är min lilla plutt. Joel heter han!

Annons:
Stiinisen
5/18/12, 1:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Tjenixen !Glad
Jag heter Loka och är en sprallig frasse tjej på ca 3 månader.
Jag har endast vart hos min matte i snart en vecka och diggar dethär sället.
Jag har en bur på marken , med ett mysigt hus i.
I sommar ska matte göra ett nytt hus åt bara mej!
Det ska vara i ett skjul.

Jag får redan gå lös på trädgården , föratt jag få inte ha sele på mej än.
Men jag gillar att springa fritt på gården!
Jag älskar ochså att hoppa över allt och alla,
Och att folk gillar mej.
Det älskar jag! Skrattande

Jag tycker att det är roligt när matte springer efter mej , så då brukar jag springa runt och göra glädje skutt.
Men sen kommer jag fram till matte , för det är lite synd om henne. Oskyldig

I sommar ska jag få åka massa tåg , för vi ska till min mattes syster !  Skrattande

Det var allt för mej justnu!

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

 

Viccan92
5/19/12, 11:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Tänkte berätta om min jätte. Fransk vädur och heter i härstmningsbeviset Fyrbys Merry. Han är isabella brokad men förövrigt renrasig. Han är 3år och kastrerad Tror jag iaf han väger ju ett kilo för lite och då är han ändå lite rund. Han hade en otroligt jobbig tonårsperiod. Ångrade mig många gånger kan jag säga. Men han blev ganska bra efter det. Han är ganska sprallig och har otroligt mycket humör om man jämför med mina tidigare frassar. Ibland när man kelat klart man honom så tittar han på mig som "Du glöm att jag kelade med dig och jag tyckte inte om det". Vilket han självklart gör. Han har en väldigt rolig sovstill. Ligga på rygg eller på sidan och sova djupt så när jag kommer till buren så får jag knacka för att han ska vakna. Han älskar mat får inte han mat i tid så går hela världen under ungefär. Men han är himla go ibland ändå.

När jag bestämde mig för att skaffa en ny frasse hade vi precis sålt vår hund. Enda anledningen till att mina föräldrar gick med på det så därför fick jag välja vilken kanin jag ville och även var som helst ifrån. Hade hört att man kunde ha frassar lösa och var som hundar. Hade bara haft en frasse på vintern tidigare. Så i slutet av sommaren fick jag hem honom. Han blev inte som jag tänkt. Långt ifrån.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
hjartelyckanskaniner
5/21/12, 8:29 PM
#111

Så, nu har jag rensat bort allt annat än presentationer i 2 timmar. Nu är det strikt förbud för bilder och att kommentera annat än presentation! Har ni presenterat, då är det klart och inga fler presentationer behövs om ni nu inte köpt en ny kanin. Detta är för att internet blir så segt om man har femtioelva tusen olika kommentarer i tråden!

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Annons:
[theotoft]
5/26/12, 9:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

Kan väll passa på att presentera min "lille" pojke med! :)

Han heter Pricken och är Fransk Vädur + något annat. :P Köpte honom när jag fyllde 11år för mina födelsedagspengar så han blir alltså 9år till sommaren, pricken älskar att breda ut sig i soffan så matte och husse inte får plats och även hoppa upp i sängen när matte och husse sover alldeles för länge, bästa maten som finns är bananer. :) Har även hållt på med lite kaninhoppning i sina yngre dagar.. Han är en väldigt personlig herre som vet vad han vill och även världens snällaste.. :)

Och som ni ser på min extremt dåliga mobilbild så tycker han att husse spenderar alldeles för mycket tid framför datorn. :P

[EllenAlicia]
5/29/12, 7:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Jag skrev inte så mycket om Zira på #35 så nu gör jag det:

Zira är en ''liten'' nervös kanin men när hon vågar lita på en så är hon den bästa kaninen <3 hon kna några trix som stå på 2 ben, snurra och håller på att lära sig puss.

Hon är blandning mellan holländare och fransktvädur och hon är japantecknad svart/gul m. slöja då det vita är japanteckning.

hon tävlar i hoppning och det tycker hon är oftast kul :) hon tävlar i mini just nu men när hon gåt på o+o ska jag nog börja i lätt. hon slarvar mycket när hon hoppar då hon är rätt klumpig x) så hon river hindrena med magen eller bakbenen men när hon försöker så klarar hon det så lätt!

det var lite om mina lilla Zira eller Big girl som hon heter i sitt hela namn

Denna kommentar har tagits bort.
[jultassen]
5/31/12, 1:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

Här är min Belgiska jätte hona som jag fick hem i helgen, hon är 4 veckor gammal på bilden, fick hem henne nu när hon är 8 veckor, lite tidigt kanske men har sagt till uppfödaren att det är bättre att låta jättekaninungar flytta när dom är ca, 10-12 veckor gammla.

Hon är en nyfiken liten fröken som gärna sitter i famnen, hon är inte ens rädd för våra hundar!

Denna kommentar har tagits bort.
Lilpil
6/24/12, 12:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

Hej, jag heter Alfred Boss och kommer från Lundens kaningård i Forsa. Bor numera i Sandviken där jag kommer trivas kanonbra! :) På bilden är jag ca 3 månader. Jag är en pigg, orädd och nyfiken Belgisk jätte. Tungan ute

eliinlee
8/27/12, 12:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

Här kommer min sötis :) Bella som är en blandning , Rex och tysk jättescheck :) ♥♥ Bilden är tyvärr lite suddig ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: