Annons:
Etikettnya-medlemmar-presentation
Läst 1786 ggr
Acinorev
2011-09-07 14:07

Och här är Alfons!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I lördags fick jag hem en urtjusig liten kaninkille vid namn Alfons. Det var lång väg att köra hem men han var en cool liten kille och tyckte väl inte att bilåkning var särskilt mycket att hetsa upp sig över, och så är han överlag, en cool kille.

Han är nyfiken som få  och sällskapssjuk som jag vet inte vad. Han älskar när man sitter och tittar när han äter eller gör sina trick. Skuggor är också väldigt spännande.

Vi har haft ett litet rangkrig när den här dumma människan har fått för sig att plocka bort bajspluttar, men efter att jag räddade mina hälsenor genom att ta på mig tjocka skoterstövlar så gav han upp. Iallafall för stunden. Det är väl klart att han vill ha kvar dem så jag tycker inte alls att det är konstigt.

Han blir också mer och mer tillgiven och kommer gärna för att bli gosad. Han letar kontakt och det känns bra. Han har egentligen fri tillgång till hage men eftersom lilla magen inte är van vid allt grönt så tar vi det försiktigt. Han är där en stund varje dag och då är det så spännande att han glömmer bort att smälla i sig allt gott som finns där.

Den 23/9 blir han tre månader och dagens vikt är 2.6 kg så det måste ju räknas som hyggligt normalt.

Här skriver jag visst en novell. Sorry för det långa inlägget. Det var svårt att sluta när jag väl hade börjat :)

Annons:
tokmaja78
2011-09-07 20:43
#1

Va fin han är!!!! Va roligt attni trivs med varandra! :-)

Acinorev
2011-09-07 20:47
#2

Han är underbar. Det där gjorde du (och mamsen och papsen) bra :)

tokmaja78
2011-09-07 20:59
#3

Tack tack! Ja domfår vi inte glömma! :-) Men kan man göra nått annat än o pussa o gulla med dessa söta troll? :-) längtar redan tills nästa år då de kommer nya kullar… Alla ungarna har åkt nu o de blev väldigt tomt!

Fridaaaa
2011-09-08 12:46
#4

Vad roligt. Vad söt han är!:=D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Acinorev
2011-09-08 14:53
#5

# 3 Förstår att det blir tomt, men snart är det full fart igen :) Hoppas alla ungarna trivs bra i sina nya hem.

#4 Jag håller helt opartiskt med dig ;)

Upp till toppen
Annons: