Annons:
Etikettinnekanin
Läst 6396 ggr
Brunokanin
9/21/11, 11:42 AM

Innebur till Fransk vädur?

Finns det någon webbshop med inneburar godkänd för fransk vädur. Alltså ca 130x70x70?

Vill ha som sovbur nattetid om Bruno blir innekanin till vintern….Glad

Annons:
[Cameliont]
9/21/11, 3:42 PM
#1

Nä, det tror jag tyvär inte. Största jag sett är 150x60x60 och det är ju för litet. Kanske kan bygga egen bur av kompostgaller?

Fridaaaa
9/21/11, 6:10 PM
#2

Tror tyvärr inte det finns det.
Du kan inte bygga en själv? Kostar inte mycket :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

dermot
9/21/11, 9:38 PM
#3

Jag har i alla fall inte sett någon :)

Men man kan alltid göra en egen ^^ Tror dessutom det blir billigare.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Brunokanin
9/22/11, 10:00 AM
#4

Synd bara att det är så fult med kompostgaller inne tycker jag… Har sett att det finns svarta kompostgaller som ju är snyggare men inte här där jag bor tyvärr.

Fridaaaa
9/22/11, 10:05 AM
#5

#3 Men du kan ju bygga en egen innebur av trä & nät :=D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Cameliont]
9/22/11, 11:55 AM
#6

#4 Ja, ush. Kompostgaller är okej ute, men inne är det inte särskilt snyggt.

Vi har Ikeas vita barngrind in till köket så kaninen har det som sitt egna rum på nätterna och om vi åker bort. Det kanske skulle funka hos er med?

Mycket snyggare än skogsgröna kompostgaller i alla fall.

Annons:
Brunokanin
9/22/11, 2:12 PM
#7

#6 Ja skulle kunna vara ngt. Min man har gått med på att jag tar in honom innan snön kommer Skrattande, är så glad för det. Han ska kastreras i oktober och i samband med det tar jag in honom. Har sett att det finns firmor som man kan köpa måttbeställda burar och gallerhagar i svart till hund. Jättefina och bra mått men då blir det väldigt dyyyyyrt istället.

Fridaaaa
9/22/11, 2:15 PM
#8

#7 Du bör ta in kaninen innan det blir över 10 grader skillnad mellan inne & ute, annars blir det för stor omställning flör kaninen :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Cameliont]
9/22/11, 3:48 PM
#9

#7 Har du kollat http://zooplus.com?

De har bra priser och fri frakt till Sverige om man handlar för mer än 69.99 euro tror jag det var… Finns svarta kaninhagar där.

Härligt att du fått mannen på din sida! Glad

[Cameliont]
9/23/11, 2:08 PM
#10

Jag har skrivit ett inlägg i min blogg, kanske du hittar något där som skulle passa till Brunos inomhusboende? Kolla här.

Brunokanin
9/24/11, 10:44 PM
#11

#9 #10 Har kollat där nu. Gillar valphagen i svart. Den går ju även att ha ute, som ett stabilare alternativ till kompostgaller!

Det kanske blir så att Bruno trots allt får fortsätta bo ute. Maken hade inte förstått att jag ville ha honom "frigående" inne och var inte alls glad åt den idénOskyldig. Han trodde att "jag skulle ha honom i bur", vilket skulle vara okey om buren inte "var för stor" enl honom. Nja… inte riktigt vad jag tänkt. Då har han det bättre ut på altanen där han har yta.

[Cameliont]
9/24/11, 10:49 PM
#12

Skulle du vilja visa bilder på hur Bruno bor på altanen?

Brunokanin
9/24/11, 10:55 PM
#13

#Absolut kan fota i morgon när det är ljust Glad!

Annons:
[Cameliont]
9/25/11, 1:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

#13 Ska bli roligt att få se hur han bor!

Vi har våran frasse Eddie ute på altanen nu, han trivdes inte så bra inne så bestämde mig för att flytta ut honom igen. Väntar på att få hem ett stort kaninslott med hage som vi beställt från Zooplus.

dermot
9/25/11, 1:49 PM
#15

#14 Eddi är så fiiin Skrattande

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Brunokanin
9/27/11, 2:42 PM
#16
[Cameliont]
9/28/11, 10:51 AM
#17

#14 Eddie har flyttat in för gott nu. Oroade mig så sjukt mycket för honom så tog in honom i förrgår. Igår morse berättade en granne att hon sett en räv precis utanför våran trädgård. Skönt att Eddie var inomhus i tryggt förvar när räven smög omkring därute! Inte för att räven hade kunnat komma åt Eddie, men han kunde ju ha skrämt upp honom rejält…

#16 Jag såg det, ser mysigt ut!

[Cameliont]
9/28/11, 10:27 PM
#18

Gick inget bra alls att ha Eddie inne, han blir jättefuktig om nosen av inomhusklimatet så det var bara att flytta ut honom igen. Så nu bor han på altanen ungefär som din Bruno gör.

Huvudsaken är ju att han mår bra, jag får vänja mig vid att ha utekanin!

Brunokanin
9/29/11, 8:24 AM
#19

#18 Jag tror faktiskt att kaninerna mår bäst ute. Det är bara det att jag vill kunna ha Bruno nära till hands, mysa i soffan framför tv:n etc. Tycker även att han blir så ensam ute… Jag förstår dig att de ändrar dig fram och åter. Lika för mig Glad

Fridaaaa
9/29/11, 8:26 AM
#20

#19 Jag har 4 av 5 kaniner ute. Har alltid haft utekanin. Visst lite motigt när det är typ snöstorm ute men då kommer man ut Flört

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Cameliont]
9/29/11, 9:54 AM
#21

#19 Skulle jag få välja skulle Eddie bo inne på vintern, men han blir jättefuktig om nosen inne och igår andades han ansträngt så det var bara att flytta ut honom direkt. Fick faktiskt lite panik där ett tag innan jag märkte att nosen blev torr och han andades normalt så fort han kom ut.

Upp till toppen
Annons: