Annons:
Etikettmotion-och-aktivering
Läst 1828 ggr
[Sara-]
2011-09-27 09:30

Aktivera?

Hejsan!

Min franska vädurs flicka på ett halv år är omöjlig att aktivera! hon bor på en balkong, och har fri tillgång till hela den nästan dygnet runt. När jag kommer hem från skolan får hon springa lös i mitt rum, där finns det tunnlar, bollar, aktiverings bollar med mat osv. där får hon springa ca. 5 timmar per dag. Hon har alltid till gång till hö vatten och får pellets och grönsaker.

Vet inte riktigt vad jag kan göra mer för att aktivera henne! någon som har förslag?

Hon sitter ändå i sin bur och gnager sönder allt, och även i mitt rum

Annons:
Lusthan
2011-09-27 14:30
#1

Har hon något hon får tugga på som grenar och sånt? Jag hade samma problem med en dvärgkanin jag hade men när han fick något som var okej att tugga på så slutade han tugga på allt annat.

[Sara-]
2011-09-27 17:20
#2

Inte grenar nej, hon har en pinne/stock typ som hon kan gnaga på, annars inte

Fridaaaa
2011-09-27 18:59
#3

Testat att klickerträna henne? Skrattande

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Sara-]
2011-09-27 19:15
#4

Nej har inte tid eller tålamod för det :P

Lusthan
2011-09-28 14:39
#5

Ja har hon nått att gnaga på så hjälper kanske inte grenar… Gnager hon på stocken?

Tänkte eftersom att det låter kanske inte som att hon är uttråkad utan mer har ett gnagbehov att göra sig av med. Men jag kanske har tolkat fel.

Klickerträna är inget som tar särskilt lång tid. Cirka 15 minuter om dagen och är jätteroligt. Jag gör det med mina katter och min kanin.

Har du nå leksaker kaninen kan leka med? En del kattleksaker fungerar bara finfint.

[Sara-]
2011-09-30 09:32
#6

Nej hon gnager inte på stocken.

Hon har massa leksaker! flera bollar som hon leker med en tunnel och en sån foder boll.

Har helt enkelt inte tålamod för klicker träning :) Tycker inte sånt är kul

Annons:
[Cameliont]
2011-09-30 11:22
#7

Kan du ge henne större utrymme? Mer leksaker och testa grenar, många kaniner tycker det är godare än att gnaga på stockar.

Kimji
2011-09-30 15:27
#8

Min kanin är inte heller så mycket för att leka utan är nöjd om hon har nått att tugga på.

Ge henne riktiga pinnar istället för en stock. Brukar vara mycket populärare. Annars finns ju massor med bra leksaker som är gjorda just för att tugga på. Min kanin tex älskar nästan allt från Gnagarboden, speciellt morotslandet.

http://webshop.gnagarboden.se/hem-c-286-1.aspx

[Sara-]
2011-10-01 10:41
#9

Och så saker att gnaga på/äta typ :)? Tack för tipsen!

Upp till toppen
Annons: