Annons:
Etikettutställning
Läst 2027 ggr
Gaudium
2011-10-20 19:41

Utställning?

Hejsan, jag har en fråga om utställning.
En av mina jättar är så sjukt snygg, så jag skulle vilja ställa ut honom bara för att jag är nyfiken på vad han skulle få för poäng :) (Jag har aldrig ställt ut förut).
Han är jättesocial och snäll, men man kan liksom inte bära och vända honom på rygg, så min fråga är: Måste han kunna bli buren och kunna läggas på rygg? kommer dommarna att göra det på utställningen?
Jag har ju aldrig ställt ut förut, så jag vet inte riktigt hur det går till ;)

Tack på förhand! :)

sannaisaksen.blogg.se

Annons:
Fridaaaa
2011-10-21 22:15
#1

Dem ska ju vara hanterade så mycket som möjligt:)
Och så måste kaninen då ha stamtavla annars kan den bara ställas i pet/kelklass.
Men har aldrig ställt så kan inte ge bra svar tyvärr ^^,

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lillhems Kaniner
2011-10-21 23:17
#2

Det är ju alltid en fördel att kaninen är lugn vid hantering men det finns de som trilskas. Tror inte det är något problem så länge den inte bits. Domarna är otroligt vana vid kaniners olika betenden.

tokmaja78
2011-10-21 23:20
#3

Hej! Min Selma har en stor integritet oc gillar inte vissa saker o visar tydligt sitt missnöje på samma sätt som din så va lite orolig hur de skulle gå.. Men domaren verka vara luttrad och hade inga probkem.. De hade däremot jag som tykte alla domrna verka så "hårdhänta" mot kaninerna. Men de kanske dom måste så de inte skuttar runt hej vilt.. :-) iaf så skullenog jag inte vara en bra domare.. Alldeles för försiktig av mig.. :-P

Viccan92
2011-10-22 00:40
#4

Är lite orolig jag med. Vet inte vad mina två små busar kommer att tycka. Rachel är så osäker av sig. Tur att det inte går att ställa min frasse. Han är helt galen och går inte att lyfta alls. Dock har han supersnygg presentation.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[Cameliont]
2011-10-22 17:33
#5

#4 Varför går det inte att ställa honom? För att han har fel färg?

Gaudium
2011-10-22 19:52
#6

Tack så mycket för alla svar! :)

Undrar bara om dommarna vänder kaninerna på rygg? Och går det att ställa en kastrerad kanin?

sannaisaksen.blogg.se

Annons:
Lillhems Kaniner
2011-10-22 20:23
#7

#6 Ja dom vänder dom alltid på rygg och nej det går inte ställa kastrerad kanin.

Gaudium
2011-10-22 20:24
#8

#7 okej, tack!

sannaisaksen.blogg.se

Viccan92
2011-10-22 22:05
#9

#5 Ja fel färg. Han är isabella schek. Sen så väger han bara 4kilo är så sjukt ledsen för det. Köpte ju frasse eftersom jag ville ha en stor bjässe. Han är ju knappt större än min största holländare. Min 6mån hon var större än honom och han är 2½år.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[Cameliont]
2011-10-23 06:59
#10

#9 Så tråkigt, är du säker på att han är rasren? Låter mer som fransk vädur/dvärgvädur om han är så liten… Eddie blir snart 6 månader och är mycket större än så, renrasig men utan stamtavla pga icke godkänd teckning (för mycket vitt).

Viccan92
2011-10-23 18:55
#11

#10 Börjar misstänka det. Han kommer från fyrbys kaningård och han har härstamningsbevis. Han ser ut som en minifrasse ungefär. Har sett syskon til honom som är hos olika uppfödare och ingår i aveln. Kanske är något som är fel på honom bara. Har haft en sån blandning och han var ungefär lika stor fast såg mer ut som en dvv. Slank och fin men ganska stor.

Jag hoppas på att få köpa en till frasse sen till sommaren som är från en uppfödare som jag helt säkert vet har stora djur så jag vet vad jag får.

Vad är Eddie för färg?

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[Cameliont]
2011-10-25 08:56
#12

#11 Jo, men kommer han från Fyrbys så är han säkert renrasig. Har bara hört gott om henne. Han kanske bara är liten till växten.

Eddie är blå brokad, alldeles för mycket vitt för att vara manteltecknad.

dermot
2011-10-25 13:26
#13

Min Lasse väger bara runt 3,5kg och han är renrasig. Han är bara liten i växten ^^

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Annons:
Viccan92
2011-10-25 18:04
#14

#13 Du med.

Blir nog en ny till sommaren iaf. Känner en som jag har hört ska ha frassar på runt 8kilo så det känns bra. Ska bara ha en bur stor till två frassar med. Håller på att fixa om hundgården till rasthage för jättar. Så då blir det en utställningsbar hona.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Upp till toppen
Annons: