Annons:
Etikettflera-kaniner-tillsammans
Läst 1634 ggr
Julio2
2012-02-22 14:20

Funderingar kring köp av jätte.

Jag har blivit lite sugen på att skaffa mig en frasse. De verkar så oerhört mysiga. Lugna och sköna liksom. För närvarande har jag två teddydvärgvädurar hemma, också två väldigt lugna och trevliga individer. Det är en kastrerad hane som blir fyra år i år samt en hona på fyra månader. Om jag skulle skaffa en jättekanin så vill jag att denna ska kunna gå tillsammans med de kaniner som jag redan har. Vad är bäst att köpa då tror ni, en äldre kastrerad hane eller en unge, hona eller hane? Sedan har vi det här med burstorleken. Mina två kaniner nu bor i vår stora lekstuga som är ca 5 kvm. Till våren kommer de dessutom ha fri tillgång till rasthagen dagtid som är ca 5 kvm den med. Kvälls- och nattetid är de dock instängda. Det är kanske en för liten yta att rymma en jätte också? Visst skulle jag kunna googla fram jordbruksverkets regler men jag tänkte börja med att fråga här!

Annons:
Fridaaaa
2012-02-22 17:11
#1

En hona hade jag nog skaffat, 2 hanar går sällan ihop även om dem är kastrerade.
Men hade haft en reservplan, ifall honorna inte går ihop.

Ja 5 kvm till 1 jätte och 2 dvärgkaniner är långt över lagligt :) Så det fungerar, om dem då dessutom har stor hage med till om dagarna.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[nataschaj]
2012-02-22 20:19
#2

En hona såna fall!!

är de bästa om du vill ha dem tillsammans å gärna en unge såna fall på 12v (minst)

feilazicko
2012-02-24 09:57
#3

Jag får 2 kullar frassar snart :) http://arentunaskaniner.weebly.com

Upp till toppen
Annons: