Annons:
Etikettjättar-och-andra-djur
Läst 2196 ggr
idamli
5/18/12, 7:41 AM

Akuthjälp! Vad ska jag göra? Blöder!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Nu är handlar det om min lilla Roxy igen. Jag gick ner till han imorse och får se blodspår/fläckar lite överallt.. Kollar igenom hela hans kropp. Får se att ena trampdynan/hälen är blodig..

Jag baddade med bomull och han verkade inte det minsta berörd. Efteråt då jag släppte ner han visade han sin glädje och skuttade och sprang som vanligt. Han verkar alltså inte ha det minsta ont. Men vad ska vi göra åt problemet?

Han bor som det är nu i en källare, klinkersgolv. Har underlag i form av plywood, en dyna och hundbädd, men måste byta förstår jag. Vad är enklast och smidigast?

Mamma till belgisk jätte ♥
Följ vårat liv: idaMli.blogg.se

Annons:
[Norpan88]
5/18/12, 7:45 AM
#1

Lite descinfektion och bandage på i nån dag kanske. Är såret litet eller stort? Om det bara är litet så går det nog bra med bandage, men om det är stort får du kanske åka tilll vet.

Vet du hur han skadat sig?

Kimji
5/18/12, 9:40 AM
#2

Jag skulle inte satt bandage. För en som inte kan är nog ingen poäng. Kaninen drar av den och den fyller ingen större funktion för en kanin som bor i en så pass ren miljö. Se till så det inte blir infekterat bara.

Du får väl helt enkelt se över vad det finns som han potentiellt kan skada sig på. Har plywooden vassa kanter tex? Då kan du ju fila ner dom.

idamli
5/20/12, 9:02 PM
#3

Det blödde bara en dag och ser bra ut nu. Har ingen aning om vad han kan ha stött sig i? Men tror snarare att det kanske nött på trampdynan, eller? Tänker underlaget är ju långt ifrån deras naturliga miljö.

Nåja, han ska ju snart flytta ut också :)

Mamma till belgisk jätte ♥
Följ vårat liv: idaMli.blogg.se

Fridaaaa
5/20/12, 9:07 PM
#4

#3 Kan ju varit att han bara har rivit sig på något:)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[nataschaj]
5/22/12, 7:35 PM
#5

Kan du inte ha halm golv?

annars är de ingen fara med såret, sålänge de är rent å ser bra ut så är de ingen fara

Upp till toppen
Annons: