Annons:
Etikettinnekanin
Läst 2035 ggr
MaxL
2012-05-21 07:51

Kelas men ändå inte?

Har en Bj som har blivit väldigt tam, har  precis börjat komma in i tonåren vilket märks på toa skötet.. Men det är inte frågan. Han kommer upp i sängen varje kväll och vill bli kliad innan han går och lägger sig vi mina fötter. Han verkar helt avslappnad för han ligger med utsträkta bakben och tillsynes slappar totalt medans man kliar honom, men ändå så går pulsen som tusan på han och skakar gör han också.

Har jag en masochist till kanin eller vad är orsken? :P

Annons:
[RC1393]
2012-05-21 19:01
#1

Vet inte riktigt på själva problemmet men jag rekommenderar dig att inte låta honom ligga i sängen. Skulle kaninen hoppa ned och göra ett felsprång så bryts lätt benen av. Eftersom kaniners ben inte går rakt av utan splittras så betyder en sådan olycka döden för din kanin.

MaxL
2012-05-22 08:13
#2

Huh? Kan dom inte ens hoppa ner från 30cm? Han gör ju själv skutt då och då som är högre än så?

Fridaaaa
2012-05-22 12:52
#3

#2 Min Albin hoppar över en avdelning i boden där han är som är 40-50 cm högt utan problem;) Så det är ingen fara så länge man har något mjukt under.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lusthan
2012-05-22 22:32
#4

Jag tror inte att det är nån fara vare sig med andningen eller att kaninen sover i sängen. Min Sture sover ibland hos oss också. Han kommer ofta upp på morgonen när han tycker att vi ska vakna. Emellanåt skuttar han upp i soffan också när vi ser på tv på kvällarna. Men en matta vid sängen kan ju vara att tänka på så han slipper halka och göra illa sig. :-)

[jultassen]
2012-06-13 15:19
#5

En av mina kanin brukar hoppa upp i min säng när hon får vara lös, dock är det inte så trevligt, inte riktigt helt rumsren ännu… :D

Kimji
2012-06-14 13:34
#6

Skulle tro att det bara handlar om att han är varm. En lägenhet är generellt betydligt varmare än vad som egentligen är komfortabelt för en kanin (har också min kanin inne men så är det) och när han dessutom ligger med dig i sängen blir det ju ännu varmare. Dessutom har kaniner ju betydligt snabbare andning och puls än en människa även vid svala temperaturer så att han verkar skaka är antagligen bara att han andas fort. Sålänge han har möjlighet att själv hoppa ur sängen om det blir för varmt så skulle jag inte bekymra mig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: