Annons:
Etikettutekanin
Läst 4443 ggr
Lilpil
2012-05-31 18:59

Ta in en utekanin.

Är det så att man inte kan ta in en utekanin på vintern inomhus en stund? Eller att lyfta in en kanin med vinterpäls rakt in i värmen, utan att först successivt vänja den vid det nya klimatet?

Men på sommaren, kan kaninen variera att vara inne och ute då?

Annons:
MJAOOO
2012-05-31 19:06
#1

Man ska inte ta in kaniner på vintern. Då kaniner är värme känsliga. Men det beror ju även på temperaturen.

På sommaren spelar det ingen roll alls.

Det är i alla fall vad jag lärt mig, då min mamma var uppfödare en lång tid.

HALLLOJJJ!

Min Flickr

Lilpil
2012-05-31 19:37
#2

Okej, jag hade ingen aning om att det var så, men det kan man ju iofs tänka sig när dom får vinterpäls och blir van kylan :)

joheck
2012-05-31 22:35
#3

Man brukar ju säga att när det sklijer 10 grader (eller mindre) mellan ute och inne så kan man flytta ut/in kaninen.

dermot
2012-06-01 23:50
#4

En liten stund går bra att ha kaninen inomhus (t.ex vid kloklippning eller liknande). Den får inte värmeslag direkt, utan det är om den är inne en längre tid i ett mycket varmt rum.

Ska du däremot flytta in kaninen permanent bör du vänta tills det skiljer iaf 10 grader som #3 säger.

På sommaren tror jag inte det har någon större roll - men då är det ju oftast roligare att sitta ute med den om det är fint väder!

Från utemiljö till inne på vintern går bra i korta perioder - men tvärtom blir väldigt kallt för kaninen!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Fridaaaa
2012-06-02 10:26
#5

Jag är sån: Har man utekanin så får man klä sig efter väder ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lilpil
2012-06-04 19:24
#6

Tack för bra svar :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: