Annons:
Etikettinnekanin
Läst 1902 ggr
MaxL
2012-06-03 04:24

Ikea kartonger Ok?

Har en BJ som är tokig i kartonger.. har fortfarande flyttlådor kvar i lägenheten som han naffsar på, är det okej eller finns det risk för T.ex förstoppning eller dylikt?

Annons:
Fridaaaa
2012-06-03 09:58
#1

Det är inte bra att dem äter mycket kartong eller ofta. Kan sätta stopp i magen osv. Så ej lämpligt i stor mängd ofta, eller liten mängd ofta:=D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lusthan
2012-06-03 10:03
#2

Jag kan inte tänka mig att det egentligen är superbra men min Sture älskar kartong. Han har alltid en kartong (just nu legokartong) som han går lös på på morgonen inne hos sonen… Han äter bara små delar varje dag men kan gå lös på andra kartonger också. Vi har fått flytta upp alla böcker eftersom att de är så smaskiga tydligen… Vet inte riktigt varför just kartong tycks vara en delikatess men det är det här hemma i alla fall. Hellre kartong än grenar i Stures ögon..

Fridaaaa
2012-06-03 10:09
#3

Bättre att ge dem grenar och hö att tugga på. Bättre för deras magar och tänder:)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lusthan
2012-06-03 10:23
#4

Jag håller med dig Frida, Sture gör det dock inte. Nu sitter han där igen hör jag. Grenar tuggar han på men ligger det kartong bredvid så går han till kartongen. Här har han alltid. :-)

[jultassen]
2012-06-03 15:14
#5

Du kan ju ge han grenar o sådant, mycket smarrigare att tugga på :)

Eller så kan man ju köpa gnagarsten :)

Upp till toppen
Annons: