Annons:
Etikettrumsrenhet-och-lådträning
Läst 2153 ggr
EbbaG
10/23/12, 5:20 PM

Skit överallt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag flyttat in min franska vädur för vinter och som vanligt så skiter och pissar hon överallt. Hon går på en matta i garaget med hö och en låda med spån som hon inte verkar det minsta intresserad av att skita på. Kan säga att pisset på mattan inte luktar speciellt gott. Om hon har börjat skitit i ett hörn så flyttar jag lådan dit, men då drar hoin sig bara till ett annat hörn…

Är det någon som har nått förslag på vad jag kan göra??
(hon är 6månader)

Annons:
[EllenAlicia]
10/23/12, 8:33 PM
#1

lägg alla bajspluppar i lådan eller ta bort dem direkt du ser dem :)

kankse det hjälper

[Mi-rand-a]
10/24/12, 3:59 PM
#2

Sätt höt i kisslådan i en höhäck, om du inte redan har dedå? för dom äter där dom kissar, gjorde så med min jätte och hon vart rumsren direkt. Sen vet jag faktiskt inte hört att man ska typ sprya något illaluktande i hörnen vart dom inte får kissa när min hane gick och kissade på golvet men tycker de låter lite konstigt då dom vill ha sin egna lukt.

CatchFatch
10/24/12, 5:03 PM
#3

#2 Du menar inte " För dom äter inte där dom kissar"?

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

[Mi-rand-a]
10/24/12, 5:38 PM
#4

#3 nej dom äter där dom kissar och bajsar :p

CatchFatch
10/24/12, 6:41 PM
#5

#4  "/  Mums..!
Min gjorde inte det som tur var :P

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

Lusthan
10/26/12, 8:55 PM
#6

Jag har en låda med kattsand i (katterna kissar där i också) och hö i ena hörnet. Jag har den största burbotten som toalåda. Han är kastrerad också, kan vara värt det. Alla bajskluttar i lådan, rensa bort mestadelen av bajset och allt kiss men låt lite bajs vara kvar för att visa att här bajsar du. Ställ lådan där det görs mest fel, ha fler lådor kan också vara något. Min kanin går inomhus med oss och gör mestadels alltid rätt, händer att han kluttar lite fel men sällan mycket mer än en eller två pluttar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: