Annons:
Etikettutekanin
Läst 4276 ggr
Lilpil
10/28/12, 9:38 PM

Frigående kanin på vintern.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Belgiske Jätte har en stor utomhusbur som står i en större innätad "rastgård". Buren är alltid öppen så han kan skutta in och ut som han vill. Kan han ha det så nu till vintern också? Han har ju sin hörna i rastgården där han ofta ligger, men där är det ju inte skyddat från väder och vind. Jag vill ju helst inte behöva stänga in honom i buren under dagarna när jag inte är hemma. Vad tror ni? Är det någon annan här som har frigående kaniner året om??

Annons:
[RC1393]
10/29/12, 3:45 PM
#1

Jag tror att det går bra att ha honom lös som vanligt. Fryser han eller irriteras av vinden osv så kan han ju bara gå in precis som vanligt :)

[Mi-rand-a]
10/29/12, 4:03 PM
#2

Har en frigående kanin på min altan/balkong, buren står öppen så hon får komma och gå som hon vill, även på vintern så de går bra, sen hänger jag en matta över öppningen och lämnar ett hål åt henne så hon hittar in så de inte ska dra allt för mycket in till buren :)

Fridaaaa
10/29/12, 6:34 PM
#3

Eftersom han har buren inne i hagen, och kan komma in och ut som han vill så ja:)
men jag hade skaffat ramp/trappa upp, bättre för lederna :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lilpil
10/29/12, 7:12 PM
#4

Aha det där med en matta lät ju som en bra idé :) Tack!

Han har en grej som han hoppar på när han ska in/ut i buren så han slipper hoppa så högt :)

totten
10/31/12, 7:07 AM
#5

Det måste vara jättebra!

Upp till toppen
Annons: