Annons:
Etikettej-forumrelaterat-fritt-ämne
Läst 1458 ggr
MonaLia
1/29/13, 10:24 AM

Aggresiv hane

Hej min hane har nyss blivit könsmogen, han är lie sen han är snart 9 månader!

han är jätterevirig i sin bur och när jag sitcker ner handen och ska fylla på skålen eller bara peta på nåt attackerar han den, inte biter men han hoppar fram och sätter sej liksom på bakbenen och slår med framtasarna…. och han morrar jättemycket så fort jag rör honon i buren. Han brukar också bli jätteglad när man pratar med honom utnför buren men när jag hälsar på honom nu går han bara in i sin låda och tjurar!

Hjälper det att kastrera honom?

Annons:
Emmetem
1/29/13, 10:33 AM
#1

Jag fick tillbaka en kaninunge från mig som betedde sig så. Ingen förstod varför mer än att vi trodde att hon skyddade sitt 'revir'. Då satte jag på mig en handske och stoppade ner handen i buren sakta. Varje gång hon försökte bita så duttade jag till henne försiktigt på nosen med fingret så hon drog tillbaka huvudet. Detta upprepade jag och efter bara en enda dag så kunde jag hur lätt som helst fylla på matskålen, byta strö etc utan en enda attack.
Det borde fungera med att kastrera honom, hanar brukar bli lugnare av kastrering. Men först och främst kan du ju testa det jag skrev ovan! :)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

MonaLia
1/29/13, 10:35 AM
#2

Ja okej tack så mycket det ska jag testa!Glad

Fridaaaa
1/29/13, 12:03 PM
#3

Då är han ej aggressiv, aggressiva kaniner bits osv. Låter som att han är i "trotsåldern". Var envis och ge dig inte :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MonaLia
1/29/13, 12:35 PM
#4

okej tack(: ni som har jättar är det vanligt att dom morrar? För min kanin gör det jättemycket så fort jag nuddar honom när han är i buren! jättehögt också!

Emmetem
1/29/13, 12:36 PM
#5

Jag hade en jätte en gång, okastrerad. Han morrade aldrig, men däremot hatade han att bli lyft!

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

MonaLia
1/29/13, 12:45 PM
#6

Ja min kille är inte så förtjust i att bli lyft heller! dock har det gått bra länge nu, jag tror han hade sin tonårsperiod när han var mindre för han var ganska tjurig och morrade då och då ett tag när han var liten, men sen gick det över och han har varit jättesnäll och glad länge nu och för någon vecka sen blev han helt plötsligt helt könig och morrig och jobbig! man kan ju dröma om att försöka lyfta honom nu haha….

han har helt plötsligt börjat bry sig om vår dvärgkaninhonas lukt helt plötsligt också!

får nog kastrera honom…..

Annons:
Fridaaaa
1/29/13, 4:25 PM
#7

#4 Det har inget med att det är en jättekanin :)
Men visa ingen rädsla och ta honom ändå, gör det du ska med honom osv ändå :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MonaLia
1/29/13, 6:53 PM
#8

okej tack för tipsen(:

Kimji
1/29/13, 10:45 PM
#9

Jag hade en kanin som betedde sig exakt så och det gick aldrig över. Så jag skulle ha kastrerat om jag var du.

#1 Detta kan säkert funka. Men gör det inte mer än en dag eller två. Om det inte funkar då gör du dig bara mer ovän med honom om du fortsätter. På min kanin fungerade ingenting.

MonaLia
1/29/13, 11:01 PM
#10

okej jag ska försöka någon dag eller två men ska nog boka tid hot vet, inte alls kul om han fortsätter vara sån här ju!

Tack!

Upp till toppen
Annons: