Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1847 ggr
Neuzs
5/5/13, 6:02 PM

Plötsligt jätte stressad kanin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Vi har en super härlig frasse pojke på 1 år. Han är underbar på alla sätt & vis och har aldrig visat sig skygg inför någonting alls! Inte höga ljud, musik, andra djur eller något. Men så för någon dag sen satt han & stampade helt frenetiskt! Vi gick ut till honom och han var -livrädd- stampade på oss även om vi klappade honom och pratade lugnt med honom. Inte alls aggressiv men jätte rädd. Släppte ut honom och han skuggade från oss osv. Jätte konstigt! Han bor inne med oss & är nästan alltid lös! Så vart kan detta beteendet kommit ifrån? Det gick över till dagen efter men han har varit något mer lättskrämd sen dess! Någon som har en aning om vad som kan ha hänt? Var som han såg spöken!

Kika jättegärna in på vår kanin-blogg vettja! Gladwww.kaninkul.devote.se!
Kram på er! / Linnéa & Timjan.

Annons:
Frosstis
5/5/13, 6:04 PM
#1

Hur gammal är han? Kan ha kommit in i tonåren..

[Mi-rand-a]
5/5/13, 6:58 PM
#2

Kan bara varit ifall han sett någon ande eller bara hört något konstigt utifrån men även som #1 säger. Minns när jag tagit med min jätte till min pappa och mitt på natten började hon stampa som en tok, gick ej att få henne att sluta och då misstänke jag starkt att de var någon som var och hälsade på eller att de var något ljud utanför som skrämde henne eller så var hon bara uttråkad.

Kimji
5/6/13, 8:56 AM
#3

Jag tror inte på andar men djur kan ju ändå uppfatta mycket som vi inte gör, andra ljudfrekvenser tex. Det kan inte ha varit nått djur utanför fönstret? Jag hade problem förut med att katter höll till utanför mitt fönster vilket skrämde slag på min kanin.

Neuzs
5/10/13, 11:58 AM
#4

Jo.. Kanske det! Något var det, för han var precis som han såg något som inte vi såg! Vi bor i lägenhet mitt i stan så känn konstigt om han lagt märke till djur.. Kanske fåglar eller något annat nu när våren börjar komma? Han är 1 år, så sent tonår isåfall..? :)

Kika jättegärna in på vår kanin-blogg vettja! Gladwww.kaninkul.devote.se!
Kram på er! / Linnéa & Timjan.

Upp till toppen
Annons: