Annons:
Etikettfoder-och-omvårdnad
Läst 1377 ggr
KaterinaPetrova
6/20/13, 11:24 AM

Hur mycket pellets till frassebebis?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick igår hem min första franska vädur. Det är en liten kille på sju veckor. Fick ju såklart med övergångsfoder med undrar hur mycket han ska ha? 
Har gett honom 2 msk morgon och kväll.

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

Annons:
FlutterShy
6/21/13, 7:19 PM
#1

7 veckor? De är alldeles för tidigt, kaniner ska stanna med mamma tills de är 8 veckor men helst 9-10 veckor eftersom större kanin raser växer trögare.

Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/

"The language of the heart can be understood by everyone"

KaterinaPetrova
6/22/13, 1:31 PM
#2

#2 Vet att 7 v. är i minsta laget. Uppfödaren ansåg att han kunde flytta, dels för att mamman tröttnat på ungarna och var väldigt stressad. Är väl medveten om att det är en känslig ålder för honom och jag kan inget annat att ge honom tid, trygghet och sällskap. Vill inte att denna tråd ska handla om Haralds ålder utan hans utfodring.

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

FlutterShy
6/22/13, 9:13 PM
#3

#2 Okej, super. Bättre att ta det säkra före det osäkra. ;)
Tror att för stunden är 2 msk två gånger per dag ganska bra. Men om du skulle märka att han blir väldigt hungrig så tror jag du kan höja till 3 msk pellets två gånger om dagen. :) Annars känner man ju nog lite själv.

Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/

"The language of the heart can be understood by everyone"

KaterinaPetrova
6/22/13, 9:37 PM
#4

#3 Okej, tack! :)

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

Fridaaaa
6/23/13, 8:10 AM
#5

Jag hade nog gett mer än 2 msk till en jättekaninunge, med tanke på att alla mina dvärgkaniner har behövt mer som ungar 🙂
Men det märker du ju ganska snabbt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[RC1393]
6/23/13, 11:48 AM
#6

Mina tyska jättar har vuxit upp på 2-3dl pellets/dag och som vuxna har de fått 1,5-2dl (vintertid, mindre på sommaren) och de har vuxit fint och inte blivit tjocka eller tvärvuxit. Men man får känna lite själv vad ens kanin behöver 🙂

Annons:
KaterinaPetrova
6/24/13, 11:38 AM
#7

Har börjat gett honom ½ dl morgon och kväll, kommer väl öka lite framöver om det behövs. 🙂

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

Upp till toppen
Annons: