Annons:
Etikettutekanin
Läst 1228 ggr
Dealath
7/16/13, 4:47 AM

Skaffa belgisk jätte

Jag har just nu tre dvärgisar hemma och en frassehona, och nu börjar suget efter en Belgisk jätte komma (eller det har väl funnits där väldigt länge, men min mor har alltid sagt nej). Men nu funderar jag på hur man ska göra med buren då?

Jag har sett att nästan alla som har en BJ som jag vet om, har haft dom inne i sitt hus inom en stor area. Men problemet är att min mamma är allergisk så alla kaniner bor ute. Men om man har en BJ ute i bur måste väl buren vara väldigt stor? (vilket skulle kosta en hel del pengar att bygga, om man inte har turen att hitta en att köpa vilket jag finner svårt att hitta. Vi fick åka från Gävle till Västerås för att hitta en bur stor nog åt frassen). 

Eller så undrar jag om man skulle kunna använda vår lekstuga som hem åt kaninen? Där förvarar vi nu all mat och strö, men skulle en kanin kunna bo där istället? Eventuellt om man skulle hitta en omplacerings hane som är kastrerad och ha honom ihop med honan? 

Detta kanske bara är fantasidrömmar, men vill gärna höra era åsikter om detta. Och om ni skulle då veta någon trevlig BJ hane som vill hitta ett hem får ni gärna höra av er. 😃

Annons:
[Mi-rand-a]
7/16/13, 1:48 PM
#1

De är svårt att hitta lagliga burar åt jättar om man inte bygger själv, men att ha den i lekstugan hade funkat beroende på om den står platt på marken eller är upplyft en bit? men att ha den enbart i lekstugan blir för litet så helst att den bara har de som hus där den kan sova äta och värma sig och sedan ha en stor hage utanför, då ser jag inga som helst problem :)

Zabbio
7/16/13, 7:28 PM
#2

Har lekstugan golv så är den upphöjd från marken ;)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Dealath
7/17/13, 12:52 AM
#3

#1 Alla våra kaniner har väldigt stora hagar att springa runt i från morgon till kväll. Och burarna är egentligen bara till för att kaninerna ska ha någonstans att vara om nätterna. Så vi tänkte då ha en hage utanför så kaninen kan välja själv om den vill vara ute eller inne. :)

Lekstugan är en bit över marken, ja.

[Mi-rand-a]
7/17/13, 10:12 AM
#4

#2 nej de behöver den inte vara.

#3 okej då borde de gå bra :)

Upp till toppen
Annons: