Annons:
Etikettkaninprylar-och-tillbehör
Läst 986 ggr
MonaLia
2013-07-20 12:15

Sele som inte sitter åt vid halsen?

Hej jag har en fransk vädur som har lite problem med sin hals/nos, han kan nämligen inte ha vanlig sele på sig utan att få nysattacker när det råkar rycka till lite runt halsen, vilket är väldigt synd för då kan jag inte ta ut honom så ofta som jag skulle vilja!

Vet ni någon annan sorts sele man kan köpa någonstans som inte sitter åt runt halsen?

Annons:
dermot
2013-07-20 17:39
#1

Är det en H-sele du har nu?

Du kan testa att använda en bröst- eller bog-sele! De sitter inte på samma vis och till frassar kan man använda selar som är lite för små hundar. Lite dyra, men de sitter bättre än de man kan köpa på webbutiker. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




MonaLia
2013-07-20 18:35
#2

Ja jag har en h-sele! Okej får gå till en djuraffär och leta lite! Hoppas man kan lämna tillbaka den om den inte passar/hjälper sen! Tack för hjälpen!🙂

dermot
2013-07-20 18:38
#3

#2 Om du har Arken Zoo nära dig så brukar de låta en ta med husdjuren in och då kan du pröva på plats. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




MonaLia
2013-07-20 20:07
#4

Jaha okej ja jag tror jag har ett nånstans här runtomkring! Va smidigt!

Dealath
2013-07-21 09:31
#5

Mitt franska vädur hostar också med H-sele (märkte det igår när min lillasyster tog på henne fel sele) men med bogsele går det jättebra. :)

MonaLia
2013-07-21 11:35
#6

Okej, men då ska jag testa bogsele då! Tack(:

Annons:
Upp till toppen
Annons: