Annons:
Etikettboende-och-rasthagar
Läst 826 ggr
PlusPlus
9/8/13, 11:15 AM

Bur renovering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har inhandlat en bur som jag tänkte att min blivande jätte ska få ha. Den är 170 lång, 60 hög och 50 djup så höjd plus djup är ju för lite Men tänkte att jag på någor vis ska bygga om buren så den blir stor nog för en jätte ^^ Kaninen kommer även ha fri tillgång till rejäl utehage. Och det jag tänkt att göra är att först bygga ett par ben på buren. Sen så ska det lilla runda hålet nätas igen då det är för litet som dörr. Det större fyrkantiga hålet ska få bli dörr ist plus att jag ska göra det öppningsbart på framsidan då den just nu öppnas uppifrån genom att hela taket lyfts upp. Jag vill även på något sätt "bygga upp" buren så den blir högre Har ni några bra tips på hur man kan göra? :) Buren kostade bara 200:- så inte hela världen om man "misslyckas" liksom ^^

Annons:
Cathérine
9/12/13, 9:36 PM
#1

Om du ha buren bara som skydd och jätte har fri tillgång till en rejäl utehage behöver du inte bygga om så mycket. Jag tror att måttkrav gäller om det är hela livsrum för kaninen, men 100% säkert är jag inte.

Hur du än bygger om, tänk på att du behöver kunna nå hela insidan för att lätt kunna rena buren. Ställa buren på ben har som fördel bl.a. att du kan placera en skottkärra bra nedanför. Det kan vara bra med en lite trappa så att jätte inte belastar sina leder för mycket pga högre hopp in och ut buren.

Viktig är att kaninen inte kan rymma från utehage eller rovdjur kan ta sig in.

Upp till toppen
Annons: