Annons:
Etikettfoder-och-omvårdnad
Läst 688 ggr
Tumulatus
2013-09-09 13:27

Tips och råd om frassar!

Hej!

Jag kommer att få hem en liten frassebebis i helgen.

Jag har haft dvärgvädur hela livet, tyvärr så avled min senaste kanin Julle för tre veckor sedan.

Julle var som en hund och sprang lös här hemma, gick på toalåda, sov med mig i sängen och tiggde vid matbordet :)

Den nya ungen kommer också att få vara lös i hemmet, men med en begränsning i köket tills han är rumsren.

Nu till mina frågor, jag har aldrig haft en fransk vädur förut, är det något speciellt som ni anser att jag ska tänka på med just den här rasen? 

Skulle ni säga att dom skiljer sig i personlighet från dvärgvädurar? (såklart är detta individuellt men överlag).

Finns det någon som bara ger sin frasse hö, baljväxter och grönsaker? Alltså ingen pellets? Klarar dom sig utan det? Vill gärna ge min kanin så naturlig kost som möjligt.

Och den sista frågan, hur gjorde ni med era hemkomna bebisar? Lät ni dom vara den första tiden eller sökte ni kontakt? Efter hur lång tid började ni lyfta upp er kanin?

Med Julle så har jag för mig att jag lät honom vara en del men satt mycket med honom och lät honom komma till mig.

Det var visst en del frågor, vore hemskt tacksam för era erfarenheter! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: