Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1817 ggr
MonaLia
2014-01-07 17:02

Urinsten/grus HJÄLP!!!

Hej min kanin har troligtvis uringrus eller urinsten, hon har troligtvis haft det ganska länge för vi har tagit hand om henne i somras från en vän som inte kunde ha henne och då hade hon hårt vitbrunt stenhårt gojs som satt fast i huden runt urinöppningen, då fick vi bort det men det har kommit nu igen och jag har frågat veterinär och hon sa att det är nog uringrus/sten då och jag vet inte vad jag ska göra…

Min familj tycker inte att det är någon mening med att röntga och skölja/operera mm ifall hon kommer få tillbaka det sen igen och ha ont av det men det tycker jag!!!

Vi har nyligen förlorat en av våra andra kaniner (hade 3 men nu 2) och detta känns bara så himla hemskt och hjärtkrossande… Jag SKA iallafall gå till veterinären och undersöka henne och röntga och se hur mycket det är, oavsett vad det kostar. Sen får vi se om det är väldigt mycket eller inte går att få bort så vet jag inte… men jag hoppas verkligen att det inte är så mycket så att det kan ordna sej, jag kan bara inte avliva henne pga det här, hon är bara 2-3 år… Brustet hjärta

Harni några erfarenheter av dt här med kanin har ni blivit av med det eller tvingats avliva eller vad gör man?!

Snälla hjälp! /från en desperat kaninägare..

Annons:
[Mi-rand-a]
2014-01-08 11:10
#1

Min kompis kanin hade urinsten, det hade gått så långt att den kissade blod, Han var dock rätt gammal så dem tog bort honom. Har också för mig att dem sköljde bort det engång men det kom tillbaka.

MonaLia
2014-01-09 21:21
#2

Hon fick somna in idag… för det var så pass illa och hon hade så ont, desutom låg det troligtvis i generna eftersom hon bara var 2 år, så hon skulle bara fått tillbaka det även efter all mdicin och plågsamma veterinärbesök..:( Lillagumman <3

Upp till toppen
Annons: