Annons:
Etikettboende-och-rasthagar
Läst 1789 ggr
Egycsaj15
2014-05-05 19:19

Min lösning på balkongen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej fixade plats till kaninen på balkongen tänkte fråga vad ni tycker om de och om ni tror hon inte kommer frysa:)

Annons:
[Mi-rand-a]
2014-05-05 20:39
#1

Är det en Jätte? isåfall hade jag gjort de lite större. Hade nog stoppad något slags trä eller annat varmt under transportburen och något över den så kaninen får vindskydd samt varmt underlag eller så hade jag köpt ett ordentligt hus till den, fast om det är en jätte så måste man nog bygga ett rymligt hus då de sällan finns att köpa :)

Egycsaj15
2014-05-05 20:59
#2

Ska bygga bur till henne senare.just nu e de de jag hade:) men hon har massor med sågspån i buren:) hon är en jätte på drygt 3-4 månader:))

[Mi-rand-a]
2014-05-05 23:19
#3

Du kan även tillfälligt stoppa in halm åt henne i transportburen, det värmer bra + att då har hon något att gräva i m.m :)

Egycsaj15
2014-05-05 23:23
#4

Tack för tipset ska göra de!!:)

askungenM
2014-05-07 14:43
#5

det är väldigt litet för en jättekanin … :( 
sen ska du nog ha nån matta elr liknande som täcker iaf halva golvet i buren så den inte får skav på tassarna! så den kan välja lite golv eller matta…
till ex en trådback som man annars har till kläder i garderoben blir ett bra hönät, som du kan fästa i gallret med buntband. så kissas det inte i maten…
kattlåda med tak ger lite bättreskydd än bara trnasportburen.

jossan...
2014-09-29 19:16
#6

#1 spelar väl ingen roll om det är en jätte med tanke på att man på bilden ser hagen i förhållande till kaninen eller?

Gud vad bra jag stavar…

Annons:
Namiko
2014-09-29 19:27
#7

#6 Det spelar roll då en jättekanin inte stannar i den storleken särskilt länge och behöver en bur/hage anpassad till den slutliga storleken som kaninen kommer att vara.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

jossan...
2014-09-29 19:39
#8

jaha tänkte inte riktigt så:p

Gud vad bra jag stavar…

Cindy S
2014-09-29 23:07
#9

Ett hus utan hål i sidan vore nog bra, så att det inte drar kallt från flera håll.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[vanilla skye]
2014-09-30 09:56
#10

Det funkar ju för tillfället, tills du fixat bättre, kanske du kan he över en presenning eller liknande så det blir lite mer skyddat? om inte balkongen är inglasad?

Har också haft kaniner på en liknande balkong tidigare, hade faktiskt så en kort stund tills mina burar var klara. Dock jobbigt om det blåser t.ex. för då for skit, hö etc ner från balkongen= sur hyresvärd, hehe :)

Moag
2014-10-13 13:41
#11

Otroligt liten var det första jag tänkte, annars går det nog om du fixar något bra underlag och något som skyddar mer t.e.x. massor av halm/hö i transportburen.

hjartelyckanskaniner
2014-10-28 12:17
#12

Jag hade köpt ett till paket med kompostgaller och satt dit två galler på kortsidorna och två på långsidorna så att den blir 2x2 galler stor. Med andra ord 180x180 och inte 90x90. Lagen säger att buren ska vara minst 130x90x90.
Sen lägga en massa filtar (minst 3 lager) och några leksaker eller tunnlar =). Tunnel finns att köpa på Biltema för billig peng, de har även billiga komostgaller. IKEA har fleecefiltar för 10:- =)går alltså att fixa allt för runt 150-200:- =)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Moag
2014-10-28 18:14
#13

#12 Lagen är i princip djurplågeri vad gäller mått på burar, så det är inget man ska gå efter om man vill ha djur som mår bra. Men 180x180 är ju lite större i alla fall.

Annons:
hjartelyckanskaniner
2014-11-04 08:55
#14

#13 beror på antalet timmar som kaninen är i buren och hur kaninen är byggd. Är kaninen välsdigt lång och smal så tycker jag att buren är för liten. Men om kaninen i princip bara har buren som toa eller själv väljer att vara i buren trots att den är öppen och de har chansen att gå ut så är det inte plågeri enligt mig.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Upp till toppen
Annons: