Annons:
Etikettmotion-och-aktivering
Läst 1017 ggr
Black Master
6/6/14, 12:28 AM

Lägsta temperatur för promenader för innekanin?

Jag har en synnerligen piggelin liten frasse på 12 veckor. Nu är vi ute och går promenader 1-2 ggr/dag, 30-70 min/gång, annars är han helt sjövild när han får springa i hela lägenheten. Större delen av dygnet får han vara i köket (är aldrig i någon bur utom vid transporter) där han har bra med plats att skutta, men det är väl inte roligt nog, förmodar jag. Vi åker också och hälsar på i zooaffärer och hos vänner där han får gå i koppel och kolla runt, vilket han tycker är jättekul. Men så småningom blir det ju kallt ute igen och jag undrar hur låga temperatuer en innekanin tål (innetemp ca 21 grader)? Kan man klä på dem som med hundar, för att kunna gå ut när det är lite kyligare? Hur blir det då isf med tassarna?

Annons:
VildaVittra
6/6/14, 12:49 AM
#1

Tänkte bara inflika ett par varningens ord med att ta med din kanin till zooaffärer. Det finns infektionssjukdomar som kaniner kan dö av, så undvik platser med andra kaniner. 

Sedan är det värre att ta in en utekanin inomhus vintertid, än vad det är att ta ut en innekanin en sväng.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Black Master
6/6/14, 11:03 PM
#2

Tack för varningen! Det ska jag tänka på. Som tur är så har den ena zooaffären inga djur alls. Den andra har dem i ett särskilt rum dit vi inte går. Är det ändå risk att det finns smitta i butiken tror du? De flesta bakterier/virus dör ju ganska snabbt utanför värdkroppen…?

VildaVittra
6/6/14, 11:12 PM
#3

Exempelvis myxomatos sprids med loppor, så den kan sprida sig även om de finns i ett annat rum.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Black Master
6/14/14, 4:14 AM
#4

Jaha, då får man se upp! Tack för svar.

Upp till toppen
Annons: