Annons:
Etikettboende-och-rasthagar
Läst 1187 ggr
MontEverest
8/12/14, 12:13 PM

Godkänd bur till jätte?

Vart finns en godkänd bur till jätte att köpa? Vet att det bästa är att ha en sån stor kanin lösgående, men om man ngn gång måste stänga in den så behöver man ju en godkänd bur.

Annons:
Rorvers
8/16/14, 12:59 AM
#1

Har du tänkt att ha den inne eller ute? Det bästa är nog att bygga en själv, då det flesta som säljs i affärer nästan är för små för mindre kaniner.

Ska du ha den inne kanske du kan bygga en bur/liten hage av kompostgaller eller liknande där den kan vara när den inte kan vara lös. Eller som sagt kan du bygga en egen inomhus bur i rätt storlek

camilla85
8/16/14, 9:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har en frasse som innekanin och har gjort om en walking closet till hans rum. Har satt kompostgaller som grind och pick nick filt plus vaxduk över golvet och upp över listerna. Filten för att det blir lite mjukare att gå på. Nu är han nästan bara instängd på nätterna där för att jag är rädd att barnen ska råka trampa på honom om de går upp på natten när det är mörkt och sen kör han såna race så vi skulle bli väckta av honom =). Annars är han ute i lägenheten vare sig vi är hemma eller inte och sköter sig jätte bra. Super mysigt att ha inne då han blivit så otroligt social och följer en som en hund runt lägenheten i hopp om lite gos och så tigger han vid kylen =).

MontEverest
8/17/14, 12:44 PM
#3

Hade tänkt ha kaninen ev. frigående i lägenhet eller några rum, dock måste jag ha nått kryp in till den ändå…

Dock vet jag inte om det blir ngn jätte ras ännu…kompostgaller verkar vara det bästa då kanske…och ev vaxduk /matta/filt …

härligt att de blir som små hundar!!!

MontEverest
8/17/14, 12:45 PM
#4

Finns det annars nått man kan täcka lister med?? det brukar ju även sitta fast en sladd ovanför listerna det jag mest är rädd för vid frigående kaniner att de tuggar på de?

Upp till toppen
Annons: