Annons:
Etikettjättar-och-andra-djur
Läst 1006 ggr
jossan...
2014-09-29 22:17

hur är de?

Hur skulle ni beskriva de jättekaniner som ni har erfarenhet av? Glad, snäll, skygg, lugn, sprallig, nyfiken, nervös? vad skulle ni gämföra dem med för annat djur? Vad har de för egenskaper / nackdelar som inte andra djur har? altså över huvud taget skulle det vara kul att höra eran åsikt!

Gud vad bra jag stavar…

Annons:
[vanilla skye]
2014-09-30 09:59
#1

Belgisk jättarna: Fina och stora, oftast egna personligheter, men bestämda och tuffa. Påhittiga men inte aggresiva.

Tysk jättescheckarna: Väldigt personliga, vänliga och inte lika "tuffa" som de Belgiska jättarna, men påhittiga och nyfikna, men så ska de va.

Fransk Vädurerna: Lugna och frodliga, "klumpiga" och lätthanterliga, i jämförelse som en stor Dvärgvädur i temperament och utseende.

Föder upp jättekaniner och detta är mina erfarenheter från flera olika individer.

jossan...
2014-09-30 17:47
#2

låter trevligt

Gud vad bra jag stavar…

Rorvers
2014-10-18 20:41
#3

Bra beskrivning där uppe. Nu är jag bara van med TJS men han var som en hund. Följde efter mig hela tiden i huset, lekte med våra katter, hoppade upp i knäet, somnade då man klappade honom osv. Sen så är dom som sagt mer nyfikna och spralliga så han har ställt till med mycket också och behöver aktiveras mycket. Han var hur mysig som helst men att bära han var en pest, omöjligt att hålla han om han inte vill. Så man måste vänja dom i tidig ålder. Skulle kunna tänka mig en fransk vädur, men jag har fått lite fördomar mot dom att dom inte är lika mysiga och sociala eftersom vår granne har en som är väldigt sur och opersonlig. Någon får gärna säga emot det så jag ändrar mig ? 😄 Men att skaffa en jättekanin är det bästa jag gjort. Mer jobb och mer plats, men det är värt det!

Iaemi
2014-11-09 06:10
#4

Har haft en frasse som gick bort bara någon dag sedan. Världens bästa och mest underbaraste kanin. Var som en hund, pratade hela tiden, kom alltid när man ropade. Kunde busa omkring och springa ena sekunden men började man klappa var hon alltid med på goset. Vet inte hur många ångestattacker och timmar av gråt jag bara kunnat hållit om henne och hon bara lät mig. Tills jag slutade gråta och då blev det mer liv och hon började busa/leka med saker och fick mig att skratta. Rekommenderar verkligen en frasse till den som vill ha en riktigt vän.

jossan...
2014-11-13 22:17
#5

#4 låter underbart, ledsen att hon gick bort:(

Gud vad bra jag stavar…

wonderland
2014-11-19 16:57
#6

Frassarna är kolugna, oftast och väldigt mysiga :)

Annons:
Iaemi
2014-12-15 05:38
#7

Har nu också en bebis TJS som vi haft i ca en månad. Jämfört med frassen är hon otroligt nyfiken och sprallig! Vill vara överallt, busar runt i hagen så fort hon får komma ut, inte lika sugen på mys en längre stund utan det ska vara lek, lek, mat, lek, och mer mat! Verkligen en trevlig individ dock, passar om man vill ha någon lite mer egen och underhållande mer än en bästa kompis som vill mysa och vara som en hund. :)

Upp till toppen
Annons: