Annons:
Etikettutställning
Läst 801 ggr
Kaninen Morris
2015-04-25 14:39

Kanin utställnig .Kan

Hej!

Jag har en belgisk-jätte/hane med bra stammtavla. Vi köpte kaninen av nån kvinna i Övik själv bor jag i Sundsvall. Men iaf åkte vi ditt…Kvinnan sa att kaninen hade en bra stammtavla och att hans förläldrar hande vunnit många priser via telefon. Men när vi kom fram i Övik hade hon kaninen i en möglig smutsig låda. Hon ville ha 800 kr för kaninen och vi gede henne det, hon bar ut lådan och jag bar in den i backsättet. När jag och min syrra satt där back så öppnade vi lådan,då såg vi att kaninen hade varit i bråk med en annan kanin. Man såg kaninens ryggrad och  när vi kom hem vägde vi han, hans vikt var nåt vid 4kg. Det var myckt mer fel han hade, Ex hans ögon var typ täckt av nåt vitt släm.

Men nu mår han bra iaf jag och min syrra tar hamnd om honom. Enda problemet är att han har ett ett långt hål i örat kanske 2cm som går ner. Det ser nästan ut som nån har skärit han där med en kniv. Men nu är han värdens snällaste kanin. Jag döpte han till Morris.

Men frågan är iaf : Kan han tävla med ett hål i örat?

Vad skulle ni göra om nån gjorde samma sak mot er?

Svara gärna😃

Annons:
Ravynsfair
2015-04-25 14:48
#1

Först och främst hade jag INTE köpt den kaninen! 
Sedan hade jag kontaktat länsstyrelsen och berättat hur det låg till för det där låter inte bra. 

Hur ser stamtavlan ut? Kan du lägga upp en bild på den? 
Tvivlar starkt på att du fått en riktig stamtavla. 
En seriös uppfödare beter sig inte såhär. 

Ställa ut kan man men du blir nollad (inga poäng)  pga "hålet".

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Kaninen Morris
2015-04-25 14:55
#2

Kan skicka bild lite senare… Morris är svart och när vi kom till Övik var det kväll så man såg han knappt Morris. Han är märkt i örat.

Ravynsfair
2015-04-25 15:01
#3

Men om det var mörkt, kaninen var svart och ni såg såret så måste de varit väldigt tydligt ?

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Upp till toppen
Annons: