Annons:
Etikettej-forumrelaterat-fritt-ämne
Läst 1564 ggr
smackisoblacky
8/5/15, 12:27 PM

Kanin i stall?

Hejsan, jag vill helst att min kanin ska få ha så stort som möjligt. Jag vill inte ha hon ute på vintern, men inte i en bur. Ja, det blir ju en slags bur. Men har tänkt mig mer en hage, men jag vet inte hur jag ska göra den hagen. Eller tror ni att jag borde ha hon i sadelkammaren? Vill helst ha hon i stallet, men vårat stall är ganska litet. Det är cementgolv, min förra kanin fick ha frigolit i botten och sedan en gnagsäker matta på. Men den buren är på tok för liten för min frasse. 

Har ni någon smart ide? Vi har ingen ledig box heller.

Kram / @Ruth_thebunny

Annons:
Jo3ef1n
8/5/15, 4:07 PM
#1

Det kan gå att bygga en bur av kompostgaller eller köpa en stor hundbur.

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

BunnyGiants
8/9/15, 11:56 PM
#2

Du kan säkert ha henne i sadelkammaren, lär henne att gå på låda och ge henne ett krypin som står några dm upp från golvet så blir det mer isolerat! Tänk på att hon blir hög när hon står upp, så säkra allt som kan vara intressant att gnaga på :).

Kaninhoppare
8/10/15, 7:29 PM
#3

Sadelkammaren funkar ju, men då behöver du ju något mjukt på cementgolvet. Annars kan en så tung kanin få trycksår på tassarna och det är ju inte så bra 🙂

Om hon inte hade varit tvungen att vara just i stallet så kunde du ju byggt en stor inhägnad ute med en upphöjd hundkoja i. Så länge den är upphöjd så den skyddas från kylan från marken så funkar det utmärkt året om. 

Vill du absolut ha henne inne i stallet så är kanske sadelkammaren enda alternativet?

Medarbetare på Jättekanin

JossanH
8/14/15, 1:43 PM
#4

Är det stängda boxar och ett rovdjurssäkert stall kanske hon kan gå lös i stallgången men ha ett eget krypin/hage där hon har ett hus sin mat och vatten osv?

Sajtvärd på Iller.ifokus

smackisoblacky
8/28/15, 8:35 PM
#5

#4 man kan säga såhär, rovdjursfritt är det, men vi har en liten shettis som har tagit sig löst på något sätt, ganska många gånger. Men ska se om vi kan fixa något i sadelkammaren :)

Kram / @Ruth_thebunny

Upp till toppen
Annons: