Annons:
Etikettbildtrådar
Läst 914 ggr
Jo3ef1n
2015-08-06 19:43

Presntationstråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Hej alla underbara djurvänner! 🙂Här kan man presentera sina Jättar. Berätta vad de heter och vilka raser de är. Hur länge har de bott hos er och hur gamla är dem? Berätta om deras egenskaper. Ni kanske har några roliga bilder på dem också.

Min jättekanin Gustav har bott hos mig i några veckor nu. Jag glömmer aldrig dagen när jag hämtade honom. Känslan av att för första gången på länge äga en egen jätte. Gustav har vant sig väldigt bra vid sin nya hemmiljö och lärt sig flera kommandon.  Han kan snurra, stå på bakbenen och komma på inkallning. Han sover i en kattiglo på natten. På dagen sysselsätter han sig med att gnaga på kvistar, leka med aktivitetsbollen och lära sig trix. Det som fascinerar mig är att han vill vara med överallt och delta i allt jag gör. Om jag ska gå ut följer han mig till dörren. På kvällen när jag ser på TV tittar han nyfiket medan han lyssnar med öronen vända mot TV´n. Han är en Belgisk jätte på 4 månader, en liten kompis som betyder mer än jag kan beskriva.

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

Annons:
Kaninhoppare
2015-08-10 19:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#1

Vilken kul idé! Måste säga att din Gustav är väldigt fin 😍

Min jätte heter Alvin och är ungefär 5 månader nu. Han kom hit 11 veckor gammal och var redan då en väldigt nyfiken och trevlig filur. Tyvärr märkte vi redan tidigt att lille Alvin inte var riktigt kry, och förra veckan bar det av till veterinären då det blivit värre. Nu äter han antibiotika mot sin snuva och har fått medicin mot öronskabb. Vi hoppas att han ska bli bättre nu! 

I övrigt är han väldigt social och nyfiken. Han älskar sällskap och är framme och skuttar runt fötterna direkt när man kommer ut i hans hage. Han tackar sällan nej till en matbit, även om det innebär att man måste sitta i knäet en stund, vilket han tycker är otroligt tråkigt! 

Vi håller på att träna trix tillsammans, och han lär sig förvånansvärt fort jämfört med tidigare kaniner jag haft. Just nu kan han stå på kommando, snurra och gå på bakbenen. 

Alvin är helt klart en bästa vän man omöjligt kan tröttna på! Alla som träffar honom kallar honom "en liten hund med enorma öron" 😃

Medarbetare på Jättekanin

Jo3ef1n
2015-09-09 18:45
#2

#1 Tack 🙂

Alvin är verkligen fin. Jag hoppas att han mår bra nu! 🙂Han verkar vara en jättetrevlig kanin,  framförallt duktig och smart. Jag skickar en kram till honom❤️

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

nikkifun
2015-09-09 22:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Min jätte heter Ozzy! Han är ett år och har bott hos mig sedan november förra året då han var tre månader. Han är väldigt snäll och nyfiken och vill gärna häsla på alla.  Men han är också väldigt bestämd och gillar inte att bli lyft. 

Han är väldigt matglad och mysig och vill gärna ligga jämte en och blir klappad men kan börja stampa när man slutar klappa honom. han blir också väldigt lätt avensjuk på dom andra kaninerna när han ser en hålla på med dom istället för honom. Fina Ozzy! ❤️

Jo3ef1n
2015-09-10 01:09
#4

#3 Va fin han är din Ozzy. Och vilken härlig karaktär! Gulligt att han börjar stampa när man slutar klappa honom. Dem har lite intressanta beteenden när dem tigger om uppmärksamhet, jättarna. 😃

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

Upp till toppen
Annons: