Annons:
Etikettboende-och-rasthagar
Läst 1040 ggr
smackisoblacky
2015-09-07 09:45

När ska man flytta in?

Det är så att Ruth ska få bo i stallet över vintern, men när borde jag flytta in henne? Det är ju ganska kallt där nere, runt 7 grader med värmare på kalla vintern, men nu är det runt 13 grader kan jag tro.

Kram / @Ruth_thebunny

Annons:
Jo3ef1n
2015-09-08 01:16
#1

Bra idé att ha henne i stallet! :) Det skadar inte att flytta över henne dit ganska snart. Kan bli kallt på natten ibland nu på hösten.

7 plusgrader låter godkänt, det brukar inte vara något problem så länge det är plus. Men minus är verkligen  inte att rekommendera. Jag hade min frasse i ca 5-8 + och hon klarade vintern riktigt bra, utan att bli förkyld. :)

Självklart bäddade jag rikligt i sovplatsen med hö och såg till att hon hade mycket att sysselsätta sig med. Saker att gnaga på, krypa i och klättra på, jag antog att det kan vara lättare att hålla värmen då.

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

Jo3ef1n
2015-10-07 11:25
#2

Hur har det gått? :)

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

smackisoblacky
2016-01-24 08:59
#3

#2 Förlåt att jag glömt att svara :) Det har gått super, först bodde hon i sin "hage" (en liten inhägnad på 2 x 3 meter med stor bur också) Jag tyckte att det blev lite för litet så jag fixade ett hål och ställde toppen av ett innebur som dörr. Så när jag är på skolan så skuttar hon runt i hela stallet. Hon verkligen älskar det! När jag mockar hos hästarna brukar hon bli avundsjuk att jag inte klappar henne så hon brukar lägga sig på grepen eller i skottkärran :D Ångrar inte en sekund att jag valde fransk vädur, dem är helt fantastiska!

Kram / @Ruth_thebunny

Upp till toppen
Annons: