Annons:
Etikettinnekanin
Läst 1034 ggr
Jeliten
7/25/16, 4:34 PM

Kaninbur?

Hej, Är väldigt ny när det kommer till kaniner, men intresset har ökat på kort tid och går nu i tankar om att i framtiden kunna skaffa en kanin. Har dock en fråga. Ni som har kaninen frigående hemma, har ni en bur ståendes ändå? Och i så fall, spelar storlek på buren då någon roll om kaninen ändå går fritt? Tack på förhand.

Annons:
Galenidjur
7/25/16, 10:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ja jag har en bur till min frigående kanin då jag tycker det är viktigt att han har sitt eget "revir" där han kan ha alla sina saker och känna sig helt trygg. Tycker också det är praktiskt att kunna låsa in honom ibland. Jag låser in honom på nätterna så jag vet vart jag har honom , och även ibland om jag är borta väldigt länge (som typ om jag är i skolan hela dagen eller liknande).  

Storlek tycker i alla fall jag spelar roll. Men detta beror ju på att just min kanin faktiskt får sitta inlåst i buren under längre stunder ibland (fast inte speciellt ofta, men ändå) och att han kan bli mycket frustrerad av det då han ju är van vid större ytor. Så då  försöker jag i alla fall ge honom en så stor bur som möjligt för att göra det mer bekvämt för honom. (hade gärna haft en större "bur" åt honom , men har inte plats helt enkelt haha) 

Tänker du däremot inte alls låsa in din kanin så kanske det inte är  nödvändigt med en bur
 men jag skulle i alla fall ge den ett eget "hörn" , kanske med ett litet hus eller en säng eller så :)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Jeliten
7/26/16, 10:10 AM
#2

Ja ett eget litet kryp in anser jag oxå är viktigt. :) Smart du har gjort det med kompostgaller!

Upp till toppen
Annons: