Annons:
Etikettflera-kaniner-tillsammans
Läst 2345 ggr
Fislisa
2017-01-28 13:41

Problem med belgiska jättar

Hej Jag köpte två belgiska jättar som ungar. Det är tyå honor och dom är syskon. Dom har bott tillsammans hela tiden och är nu ett år gamla. Problemet är att den ena honan är elak mot den andra. Hon springer full fart rakt i sidan på henne, gärna i huvudet, och "grymtar" så fort jag går in till dom gör hon så. Hon vill inte bli klappad men det vill den andra, men så fort jag ska klappa henne kommer den andra i full fart och stöter bort henne. Jag tycker att det är väldigt obehagligt när hon gör så. Hon har även huggt mig en gång i armen och det var inte trevligt. Hur gör jag? Om jag omplacerar den blir väl den andra ensam och ledsen? Kan tillägga att dom bor i en stor box i stallet, dom har gömställen, massa halm, grenar osv

Annons:
jahoppsan
2017-03-03 20:15
#1

Jag skulle omplacera den honan som inte är snäll & skaffa en kastrerad hane i stället som sällskap. Har själv haft en bj hane som har attackerat mig :(

kaninnööörd
2017-05-23 21:10
#2

Heej, jag har en bj hane, han är inte alls så. Dom jag köpte han av sa att honor vanligtvis är mer aggressiva än hanar, jag skulle kastrera honan (den aggressiva) för då blir allt det där med hormonerna borta/bättre. Hon kan också bli lugnare (inte alla blir)

Upp till toppen
Annons: