Annons:
Etikettallmänt-jätteprat
Läst 1170 ggr
jattescheck
2017-08-13 00:38

kissande på golvet

Jag äger en vacker tysk jättescheck,  2,5 år gammal, lösgående inomhus (utom mitt sovrum med dator). Han är kastrerad sedan han trodde vår honkatt var en kaninhona. De här tycker mycket, mycket om varandra. När han kom till oss var hon nio år och tog till sig honom som sitt fosterbarn.  Alice är en mycket liten katt, Sixten var då ännu mindre, men nu väger han dubbelt så mycket (6 kilo kanin, 3 kilo katt). Fortfarande, med full respekt, vill han att hon ska tvätta honom i ansiktet och på de långa örorna, man kan se så  nöjd han blir. Men, nu har han börjat kissa på golvet, i "sitt" rum och i  köket, mycket ofta, flera gånger dagligen. Han struntar i sin låda, som han till och från är duktig på att använda. Flera timmar varje dag är djuren ute på min inhägnade altan, ca 20 kvadratmeter. Han får mängder av grenar att gnaga på, gott hö, får leta efter gömda brödbitar i lägenheten, mm. Mitt intryck är att han protesterar mot något, men vad? Alla säger att det nog inte finns en kanin som har det så bra som han. Någon gång i veckan tar jag ut honom i sele i skogsbacken nära.  Båda djuren är bra på att tigga. Vad gör jag för fel?

Annons:
Upp till toppen
Annons: