Annons:
Etikettjättar-och-andra-djur
Läst 1691 ggr
jattescheck
2017-10-07 13:56

fodervärd till kanin

Om ett drygt år kommer jag att behöva en fodervärd för min jättekanin, som är en tysk jättescheck som heter Sixten. Detta  på grund av att min altan (=hans uteplats) ska dräneras. Sixten är nu 2,5 år, kastrerad, tyvärr inte helt rumsren inne. Han går ofta på sin låda men det blir ändå ofta pölar på golvet. Han har eget rum, där står hans bur, som han kan gå in och ur som han vill och där han äter sitt hö. På natten brukar han sova i sin transportbur som står på en säng i rummet. Ibland sover även hans kära fostermamma, min katt Alice i en annan transportbur i rummet. Alice är 11 år, sover oftast i min säng och äter sin mat i mitt sovrum (annars äter Sixten upp rubbet). Djuren är jätterara med varandra, hon tvättar honom ofta i ansiktet och på de långa öronen. Alice är utekatt så hon kommer nog inte att påverkas så mycket av dräneringen. Sixten får vara i hela lägenheten, utom i mitt sovrum. Jag har honom tillsammans med min yngsta son och vi önskar båda att han kan få vara på landet, inte instängd, ha tillgång till stor hage. Han är van att gå i sele också. Nu undrar vi om det finns någon som kan tänkas ha honom under dränerings- och återställandetiden av altanen? Vore förstås roligt få vara med andra kaniner också, tror vi.

Annons:
HalmbyDjurgård
2018-03-12 04:30
#1

När behöver du fodervärd, hur länge och vart bor du??

jattescheck
2018-05-20 22:01
#2

Ursäkta att jag inte svarat tidigare, jag hade inte fattat att här fanns en möjlighet för Sixten! Jag behöver fodervärd från januari 2019 och jag är osäker om hur lång tid dräneringen av vår innergård kommer att ta, men troligen ett halvår. Sen ska altanen byggas upp igen, det kan ju ta några extra månader. Min son har en kontakt i Skåne, en gård där de har kaniner, men det är ju långt dit. Är det inte så att HalmbyDjurgård ligger nära Uppsala?  Jag är där då och då, har min barndomsvän söder om stan, om ni gillar Sixten, så kan jag lättare hälsa på honom, Jag bor i Danderyd. Om du skickar mig ditt mobilnummer så sänder jag dig några bilder på Sixten och "hans" katt.

Upp till toppen
Annons: