Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 684 ggr
jattescheck
4/10/19, 9:02 PM

hängande öra

Hej. Min jättescheck som alltid, hittills, haft rakt uppåtstående öron, har plötsligt ett hängande öra!? Han skakar ofta på sig, är inte förtjust att jag ska kika i örat, men verkar inte ha ont, men vara irriterad på sakernas tillstånd.

Annons:
Twix*
4/22/19, 9:52 PM
#1

Slokande öron kan tyda på vätskebrist, är det hela örat som hänger = flaxöron eller är det bara tippen/en bit av örat?

jattescheck
5/2/19, 12:03 AM
#2

Han fick "öronrens" i örat och det blev ett väldigt skakande. Nu står örat rätt ut på sidan. Jag får en känsla av att muskeln som får örat att stå upprätt inte funkar. Ibland dricker han väldigt mycket, ibland då och då, men alltid varje dag, och jag byter vatten två gånger per dag. När jag masserar öronen vid huvudet så tycks han njuta av det. Tack för kommentaren om vätskebrist. Kanske ska ta honom till veterinären i a f?

Twix*
5/7/19, 6:09 PM
#3

Det låter dock inte som vätskebrist i mina öron, vissa kaniners öron kan hänga trots att det är ett renrasig ståöra och virse versa. Dock skadar det aldrig att rådfråga en veterinär antingen via First Vet eller liknande eller så ringer du närmsta kanin kunniga veterinär🙂

Upp till toppen
Annons: